Windows 8 backup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neten13

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
10
Hallo,

Ik heb onlangs windows 8 gedownload en succesvol op mijn PC gezet. Echter vind ik windows 8 niet fijn en wil ik terug naar windows 7 waarvan ik een backup heb gemaakt voordat ik windows 8 installeerde. Alleen weet ik niet hoe ik een backup moet terugzetten op mijn computer.

Kunt u mij helpen/

B.V.D.

Groeten,
Neten13
 
Was het een backup (dus alleen gegevens) of een image (snapshot van de hardeschijf)?
 
Windows 7 installeren en dan de backup erop zetten ? Wat voor soort backup is het? Met een programma gemaakt of gewoon een kopie van al je bestanden?
 
Ik een kopie van alle bestanden. Dus ik moet gewoon windows 7 installeren en dan de back up erop zetten? maar hoe doe ik dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vlgs. mij leest iedereen hier verkeerd: De TS heeft puur mappen gekopieerd. Het is dus (als ik het goed lees) géén Windows backup die gemaakt is. Is het wél een Windows backup, dan is het makkelijk: Doe een basis-installatie van Windows 7 (desnoods incl. het formatteren van de hele partitie waar nu Windows 8 op staat) en dan m.b.v. het Windows Backup programma een restore uitvoeren van de eerder gemaakte backup.

Ik denk dat het hier anders is: Er zijn mappen gekopieerd, het hele Backup programma is niet gebruikt. Dat zou betekenen dat er eerst die basis installatie van Windows 7 moet worden gedaan, daarna de pc afsluiten en m.b.v. opstarten vanaf een Live-cd (bijv. Ubuntu of Rescue Linux of Mini Windows XP op een Hiren's boot cd) de mappen terugkopieren vanaf externe harde schijf naar hun originele plek op de harde schijf, met overschrijven van wat er tijdens de basis-installatie is neergezet.
Ik laat het aan iemand anders over om zo'n instructie in elkaar te zetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mijn advies is: vergeet je backup. Ik vermoedt dat je niet goed wist wat je tijdens het "backuppen" hebt gedaan. Dus de kans, dat je in je eintje meer dan je bestanden (muziek, fotos, en documenten en bladwijzers) is vrij klein.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan