Ik heb nog maar recent een nieuwe pc gekocht, namelijk de Acer Predator G 3620, I5, 1 TB en Win 8.
(Als jullie meerdere info nodig hebben achteraf, dan zal ik die proberen te verstrekken...)
Na al een hele boel gedoe, kreeg ik hem gisteren eindelijk voor de 1ste keer écht in gang, windows 8 werd geïnstalleerd, internet ging, had persoonlijke bureau-achtergrond gegeven...
Kortom: hij ging perfect, ik was er super content mee zelfs!
Totdat ik deze morgen mijn pc weer wou heropstarten, toen kreeg ik een lichtblauw scherm, waarop deze tekst letterlijk verscheen:
Recovery
Your PC needs to be repaired
The Boot Configuration Date for your PC is missing or contains errors.
File: \EFI\Microsoft\Boot\BCD
Error Code: 0xc000014c
You'll need to use the recovery tools on your installation media, if you don't have any installation media
(like a disc or USB Device), contact your system administrator or PC Manufacturer.
U also can enter BIOS setup by pressing ESC
Helaas werd er bij mij geen installatie-cd meegeleverd en heb ik te weinig kennis om in BIOS-setup rond te zitten frutselen...
Het laatste wat ik wel wil doen is die pc terug op retour sturen... (Niet dus!
)
Nu is de vraag of er écht een disk aan te pas komt?
Of kan dit ook opgelost worden via de BIOS-Setup?
Ik heb al tal van fora en blogs rondgezocht, maar tot nu toe blijkt niemand er nog écht mee geholpen te zijn..
Een oplossing is dus zéker welkom!
Alvast bedankt op voorhand!
(Als jullie meerdere info nodig hebben achteraf, dan zal ik die proberen te verstrekken...)
Na al een hele boel gedoe, kreeg ik hem gisteren eindelijk voor de 1ste keer écht in gang, windows 8 werd geïnstalleerd, internet ging, had persoonlijke bureau-achtergrond gegeven...
Kortom: hij ging perfect, ik was er super content mee zelfs!
Totdat ik deze morgen mijn pc weer wou heropstarten, toen kreeg ik een lichtblauw scherm, waarop deze tekst letterlijk verscheen:
Recovery
Your PC needs to be repaired
The Boot Configuration Date for your PC is missing or contains errors.
File: \EFI\Microsoft\Boot\BCD
Error Code: 0xc000014c
You'll need to use the recovery tools on your installation media, if you don't have any installation media
(like a disc or USB Device), contact your system administrator or PC Manufacturer.
U also can enter BIOS setup by pressing ESC
Helaas werd er bij mij geen installatie-cd meegeleverd en heb ik te weinig kennis om in BIOS-setup rond te zitten frutselen...
Het laatste wat ik wel wil doen is die pc terug op retour sturen... (Niet dus!

Nu is de vraag of er écht een disk aan te pas komt?
Of kan dit ook opgelost worden via de BIOS-Setup?
Ik heb al tal van fora en blogs rondgezocht, maar tot nu toe blijkt niemand er nog écht mee geholpen te zijn..
Een oplossing is dus zéker welkom!
Alvast bedankt op voorhand!
Laatst bewerkt: