Windows 8 Boot Foutmelding 0xc000014c

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giostyle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 feb 2013
Ik heb nog maar recent een nieuwe pc gekocht, namelijk de Acer Predator G 3620, I5, 1 TB en Win 8.
(Als jullie meerdere info nodig hebben achteraf, dan zal ik die proberen te verstrekken...)

Na al een hele boel gedoe, kreeg ik hem gisteren eindelijk voor de 1ste keer écht in gang, windows 8 werd geïnstalleerd, internet ging, had persoonlijke bureau-achtergrond gegeven...

Kortom: hij ging perfect, ik was er super content mee zelfs!

Totdat ik deze morgen mijn pc weer wou heropstarten, toen kreeg ik een lichtblauw scherm, waarop deze tekst letterlijk verscheen:

Recovery

Your PC needs to be repaired

The Boot Configuration Date for your PC is missing or contains errors.

File: \EFI\Microsoft\Boot\BCD
Error Code: 0xc000014c

You'll need to use the recovery tools on your installation media, if you don't have any installation media
(like a disc or USB Device), contact your system administrator or PC Manufacturer.

U also can enter BIOS setup by pressing ESC

Helaas werd er bij mij geen installatie-cd meegeleverd en heb ik te weinig kennis om in BIOS-setup rond te zitten frutselen...

Het laatste wat ik wel wil doen is die pc terug op retour sturen... (Niet dus! :D)

Nu is de vraag of er écht een disk aan te pas komt?
Of kan dit ook opgelost worden via de BIOS-Setup?

Ik heb al tal van fora en blogs rondgezocht, maar tot nu toe blijkt niemand er nog écht mee geholpen te zijn..

Een oplossing is dus zéker welkom!

Alvast bedankt op voorhand!

Laatst bewerkt:
Dit klinkt toch echt als een hardware fout (de harde schijf bijv.) en daar er nu nog garantie op zit zou ik hem snel terugsturen naar de winkel.
Zeker als u zegt dat het nogal wat moeite kostte om Windows te installeren. Dat zou helemaal geen moeite mogen kosten. Druk op de knop en daar gaat ie.

Beste scpchulp.

Die moeite die ik liet blijken, had niks te maken met het installeren van Windows 8, dat ging erg vlot, hij vroeg naar mijn lievelingskleur, mijn smaken en voor dat ik het wist, was het al geïnstalleerd.. Ik kon er mee op internet, alles verliep vlot, ik had een eigen foto als bureau-achtergrond gekozen, en de volgende morgen, bij het 2de maal opstarten kreeg ik ineens dat venster voor me, uit het niets..

Ik heb daarstraks met mijn winkel gebeld, die zei iets van Alt F10, maar dat hielp niet, en ik kan nergens aan een installatie-disk geraken, zonder dat het me geld kost, tenzij hier iemand een crack weet die ik kan branden?

Want de winkel zei idd ook om hem beter terug op retour te zenden, maar dat is écht wel mijn allerlaatste gedacht..

Alt-F10 indrukken tijdens startup van de laptop is meestal de key-combinatie om de laptop waar de initiele fabriekstoestand terug te zetten. Dan wordt Windwos weer opnieuw geinstalleerd.

Als de installatie van windows niet zo'n probleem was, wat was het dan wel wat zo veel moeite gaf voordat windos geinstalleerd kon worden?
Ik vraag dit om een idee te krijgen waar mogelijk het probleem vandaan kan komen.

Gewoon, ik had 1st die pc gekocht, maar ik vond eerst geen VGA-aansluiting.

Daardoor kocht ik ook een nieuwe pc-scherm.
Maar na enige tijd ondervond ik dan tóch dat er een VGA-aansluiting was!

http://s.cdon.com/media-dynamic/ima...1tb_w8_nvidia_gtx_660_15gb-21190134-xtra8.jpg

Maar ja, ik had nu toch die nieuwe pc-scherm met een HDMI-kabel gekocht...

Ik heb eerst het plastiekje uit het bovenste HDMI-poortje moeten frutselen, waarmee ik, denk ik, het HDMI-poortje beschadigd had (maar dat wist ik toen nog niet).

Zoals ge op de foto hierboven ziet, zijn de VGA-aansluiting en HDMI-poortje bovenaan dichtgeschroefd en verzegeld met een plastiekje... :confused:

Mijn nieuwe scherm zei steeds: 'check signal cable' en bleef om en om naar Analog en HDMI aansluiting vragen.

Dus ik dacht dat dat nieuw scherm kapot was.. Heb ik dat scherm dus terug op retour gezonden..

Na enige nazicht, hebben ze dan maar een nieuw scherm teruggestuurd naar me..

Natuurlijk gaf die hetzelfde probleem, omdat ik mijn HDMI-kabel in dat beschadigde HDMI-poortje bleef steken..

Net op het moment dat ik het helemaal begon te verliezen, en mijn PC dan maar op retour wou doen, ontdekte mijn vriend, mits een verzonden print screen van de achterkant van de pc, dat er helemaal onderaan ook nog een 2de HDMI-poortje was!

Ik was weer helemaal blij dat die ellende van retour weer niet helemaal hoefde!

Dus ik probeerde het met dat tweede poortje, en ja hoor, zowel mijn nieuw scherm als nieuwe pc deden het!

Dan heb ik mijn pas gekochte pc, die hier al een goei 2 weken stond, EINDELIJK kunnen installeren, windows 8 geïnstalleerd (zonder disk, de software zat er al gebruiksklaar in), en alles deed het, zoals in mijn vorige reactie te lezen...

Dit is eigenlijk het probleem dat ik bedoelde, heel dieje pech-gevallen die mekaar opvolgden..

Het had volledig niks met mijn pc te maken, en ik weet niet of Alt-F10 ook werkt met desktops?
Ik heb dus voor de duidelijkheid geen laptop eh

Nu vind ik op 'n andere blog dat de F8 toets ook ergens voor kan dienen?

http://www.fixya.com/support/t14312986-stuck_windows_boot_manager_status

Als dit ook nog niet helpt, dan zou het fijn zijn als ik ergens aan zo'n installatie-cd kan geraken, ookal is het om op een leeg schijfje te branden, zodat nu ook die pc niet op retour hoeft...

Laatst bewerkt:
Ah, dat is dus duidelijk.
Ik dacht even dat er van het begin al hardware problemen waren, maar dat is het dus niet.

Alt-F10 (tegelijk indrukken) tijdens start van de PC zal ook bij deze PC windows opnieuw installeren, als dat in de beschrijving staat.
Vaak is het wel zo dat het heel nauw luistert wanneer je dat doet. Daarom blijft ik altijd maar herhaaldelijk alt-f10 drukken vanaf het moment dat ik de aan/uit-knop van de PC heb in gedrukt.

F8 drukken start Windows in veilige modus en dat geeft dan ook veel herstel mogelijkheden. Ook hier geldt weer dat het heel nauw luistert wanneer die F8 wordt ingedrukt.

Overigens, als ik uw verhaal zo lees denk ik dat ik kan zeggen dat u niet veel ervaring met PC-problemen oplossen heeft (niet beledigend bedoeld). Het lijkt mij verstandig om er iemand bij te halen die verstand hier van heeft (een kennis of zo). Grote kans dat die dit probleem zo opgelost heeft.

Beste srpchulp

Ik heb 'm dan maar binnengebracht bij het lokale Telenetwinkeltje, die heeft het zelf voor mekaar gekregen, en ik had dus geen installatie cd nodig, dat zit ingebouwd in de pc zelf.

Hij heeft Windows 8 niet volledig opnieuw herinstalleert , maar de beschadigde fouten hersteld, zodat de dingen die ik al op deze pc had staan, niet kwijt zou zijn.

Hij zei ook dat die F-10 functie écht op één tiende van een seconde nauwkeurig op dat moment juist ingeduwd moest worden, en dat dat gekkenwerk was.

Maar u bent enorm bedankt voor uw hulp, raad en steun, en nee, het was niet beledigend. U hebt inderdaad gelijk dat ik niet veel PC-ervaring heb, maar ik wil wel in die richting gaan bijscholen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan