Windows 8 crasht keer op keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoubleLG

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2013
Berichten
20
Goeden dag ,

Ik heb sinds een week of twee een heel vervelend probleem. Als ik bezig ben op mijn computer, worden de schermen (2) opeens zwart en doet mijn computer niks meer. Het lichtje op mijn computerkast blijft nog wel branden, maar ik denk dat het systeem gewoon vastloopt. Het maakt niet uit wat ik doe, iets terugkijk op internet, een film kijk, of bijvoorbeeld een spelletje speel op Facebook.

Als ik een film kijk hoor ik hem ook vastlopen qua geluid. Als ik bijvoorbeeld een spelletje speel hoor ik dat niet, maar worden de schermen gewoon zwart en kan ik niks meer.

Ik moet dan mijn computer uitzetten op de kast om hem vervolgens weer aan te zetten. Ik krijg als ik hem heb opgestart geen foutmelding oid maar ik kan weer gewoon de computer gebruiken. Het enige spoor van vastlopen wat ik tegenkom is als ik Chrome weer opstart en de vraag of ik de website wil herstellen omdat de computer verkeerd is afgesloten.

Weet iemand wat dit kan zijn? Het is erg vervelend.. ik kijk bijvoorbeeld geen films meer en ik kijk niks meer terug op internet (rtl gemist), ik dacht eerst dat het alleen hier aan lag, maar toen hij gisteravond ook vastliep toen ik Candy Crush speelde op facebook, werd mij duidelijk dat dit probleem veel groter is... Help mij aub!!
 
ja volgens mij is er toch echt iets hardware matig mis met je pc denk aan gpu die te warm word.

installeer eens speedfan en kijk eens of er iets boven de 80 gaat
 
Bedankt voor de snelle reacties gelijk!

Even voor de duidelijkheid, ik krijg geen blue screen of death. Het lijkt wel alsof de verbinding met de beeldschermen wegvallen. De computer blijft namelijk wel aanstaan, ik moet namelijk de computer eerst uitzetten om hem vervolgens weer te kunnen gebruiken. De pc is zo'n 2,5 jaar oud maar wordt wel veel gebruik (elke dag) en staat ook elke dag aan, waardoor ik hem ook vaak 's nachts aan laat staan.

Ik zal straks eens kijken inderdaad hoe of wat, mbv een speedfan.
 
Whittey,

Hoe bedoel je dit? Ik ben een ongelooflijke noob op dit gebied, ik snap dat je vraag simpel is, maar zou je hem nog iets simpeler kunnen maken.. ?
 
Ik weet dat ik deze vraag niet hier kan stellen, maar hoe plaats ik een vraag over een bepaald onderwer
Help mij. Janzoon.
 
Ik heb SpeedFan geinstalleerd.

Ik heb de computer nu 10 minuten aanstaan en de temperaturen zijn:

GPU: 67
Temp1: 39
Temp2: -128
Temp3: 37
HD1: 28
Core: 41

Is dat acceptabel? En wat zijn veilige waarden voor deze onderdelen?

Bij GPU staat er een vlammetje voor.. is dit slecht nieuws?
 
Win 8 doet veel verborgen taken waar dan helemaal geen melding van wordt gemaakt, het scherm blijft heel lang gewoon zwart. Onduidelijk is dan of dat er iets op de achtergrond aan het werk is, of dat ie gewoon vastgelopen is. Ctrl-alt-del en dan kiezen voor afsluiten wil nog wel eens helpen. Dat zal wel opgelost worden in sp1, hoop ik.
 
Hij verliest verbinding met de beeldschermen, nogmaals, ik kan niks meer doen nadat dit is gebeurd.

Iemand die in wil gaan op de temperaturen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je gpu is niet normaal voor een pc die 10 min aan staat

doe eens iets waardoor je pc uitviel en kijk naar die temp als hij over de 85 gaat stop je
 
De temperatuur blijft 67 als ik niks doe. Ik starte net rtl gemist op en letterlijk binnen 30 seconden steeds de temperatuur naar 75. Nadat ik een filmpje op de site aanzette steeg de temperatuur per 20 seconde met 1 graad, bij 83 graden ben ik gestopt. Wat is nu het probleem en hoe los ik dit op?
 
ben je zeker ? het is maar een klein ventilatortje normaal en voelt het koelblok van de gpu warm aan
 
Nu ben ik niet meer zeker nee, zou je misschien een link naar een foto kunnen sturen waar ik zie hoe zoiets eruit ziet?

Edit:

Ik heb 3 ventilators gevonden, 2 die naar voren blazen die doen het allebei en zijn niet warm, eentje die boven deze 2 ventilators zit, iets kleiner is en omhoog blaast. De behuizing / zijkant van deze ventilator is erg warm. Maar hij draait wel gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem gevonden maar bij mij zit die ventilator dus boven op die kaart. Om die ventilator heen, zit een soort van koperkleurige behuizing. Deze is behoorlijk heet. De ventilator die erin zit draait wel en ik heb zoveel mogelijk het stof weggehaald.
Op het moment dat ik mijn computerkast openmaak en verder niks aan heb staan, geeft hij aan dat hij 64 graden is. Als ik dan Chrome open om dit te posten, zit hij binnen no-time op 73 graden.

Ik kan dit vinden over m'n computer:

AMD Athlon (tm) 2 X4 630 Processor 2.80 GHz
4.00 gb RAM
x64 based processor

Moet je verder nog wat weten en zo ja waar kan ik dat vinden? Ik wil je sowieso alvast bedankt voor je hulp en geduld ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan