Windows 8 crasht keer op keer

Status
Niet open voor verdere reacties.
geen probleem geduld moet je hier wel hebben bij sommige leden maar welke kaart heb je nu precies kan je zien onder apparaat beheer.

en als de ventilator draait en je hebt geen stof meer alhoewel ik dat betwijfel want je kan er niet goed bij om alles weg te hallen, dan zal de koelpasta vervangen moeten worden maar dat kan je best niet zelf doen
mag ik vragen waar je woont.
 
NVIDIA GeForce G210 bedoel je die?

Ik woon in Hilversum, Nederland.
 
Jouw link dan, en dan zie je rechts in beeld; Probeer deze ook eens:

en dan is het de onderste rij, 3e van links.

image.jpg

Heb even snel fotootje gemaakt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aan je foto te zien zit hij vol met stof ik vermoed dat je geen compressor hebt staan dus zul je de kaart er moeten uit hallen door de vijs aan de rechter kant los te maken en aan de linker kant op het slot waar hij op het moederbord zit zit een meestal wit klepje dat je achterui moet trekken terwijl je de kaart eruit neemt bij het terug plaatsen moet je je daar geen zorgen om maken
 
Mocht je toch een compressor hebben staan, neem de rest van de pc-kast ook 'even' mee .. en vergeet het voedingsgedeelte (daar waar de 220/240 Volt de computer in gaat) niet mee te nemen ..
Koppel alle kabels van de pc af, buiten lekker uitspuiten ...
Houd de ventilators tegen als je in de buurt bent met de luchtslang, een hard draaiende fan lijkt leuk, maar kan ook schade aan je componenten toebrengen!!
De boel weer schoon en ontstoft?
Aansluiten en proberen maar weer ..

EDIT: CPU-Koelblok ook niet vergeten ..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoveel mogelijk uit elkaar gehaald, schoongespoten / gezogen en in elkaar gezet.

Hij geeft nu 49 graden aan bij geen activiteit, op het moment dat ik dit aan het typen ben is hij inmiddels gestegen tot 56 graden. Wat zijn normale waarden voor de GPU temp?

Ik heb nu wel 1 kant van de computer kast open, dus ik neem aan dat hij nog ietsjes warmer wordt als ik hem helemaal dicht maak weer..

Edit:

Ik lees het een en ander of software waarmee je de snelheid van je fan kan aanpassen.. is dit handig (in mijn situatie) of doe ik daarmee meer kwaad dan goed? Mocht dit handig zijn, wat is dan aan te raden software hiervoor?
 
Laatst bewerkt:
ik denk niet dat je bij jou kaart de fan sneller kan laten draaien maar dat is nog altijd veel en je mag echt geen stofzuiger meer gebruiken volgende keer.

je had de cover eens moeten afnemen van de kaart nu zit het volgens mij nog vol stof
 
Dat krijg je ervan als je als noob gaat rommelen :) Gelukkig is er niks kapot gegaan..

Maargoed, conclusie is dat het wel 15 graden heeft geholpen. Wat zijn normale waarden voor gpu temp? En wat zorgt ervoor dat hij op een gegeven moment ermee ophoudt? Is dat een beveiliging dat hij bij een bepaalde temp zichzelf uitschakelt oid?
 
normale temperatuur is dat hij bij vol gebruik niet over de 80 gaat bij jou gaat hij over de 100 als je alleen naar een video kijkt dus dat is niet echt normaal

en ja er zit indd een beveiliging in maar echt goed is het zeker niet .
 
Laatst bewerkt:
Mogelijkheid is om morgen het een wat meer ervaren persoon de grafische kaart eruit laten halen en goed reinigen (lucht/kwastje) en weer gaan checken wat je temps zijn ..
 
Zo, vanochtend computer uit elkaar, alle onderdelen individueel schoongespoten met behulp van een '' pc - dokter '' (gewoon een vriend van me die daar een bedrijfje voor heeft).

Alles weer netjes in elkaar en hij geeft standaard 44 graden aan maar op dit moment nu ik dit typ en chrome open heb staan stijgt hij alweer naar 60 graden.. hmpff.. :(

Nog meer ideeen behalve schoonmaken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan