Windows 8 Developer previeuw 8102

Status
Niet open voor verdere reacties.
:thumb::thumb:

Wel ff wennen zeg.Heb de neiging om op me beeldscherm te drukken met me vingers.
Ben nu bezig om "desktop"beetje naar me hand te zetten.
Verder is bijv control panel hetzelfde als w7.

EDIT:msn werkt(ook in NL)
live mail 2011 werkt(Nl)
Microsoft security essentials werkt.

Heb nog geen player kunnen vinden.DVD erin maar doet niets.

Laatst bewerkt:
Hoi !

@Frank: Security Essentials is niet noodzakelijk: in Win 8 zit Windows Defender en die neemt de beveiliginstaak over !

Greetz,

Harry.

Had ik gezien ja Harry maar het was een probeersel van me.In securitycenter stond idd alles op "on".
Vind gebruik van de startknop nog lastig.Geen lijst met program files etc..Msn had ik geinstaleerd maar startte op bij opstarten w8.Ingesteld dat ik dat niet wilde.Zie hem dan maar eens terug te vinden.
En zo nog wel wat van die "dingen":D

Hoi !

Ik ben er ook nog niet helemaal uit, hoor !

Ik draai 'm in VM Virtualbox, maar die heeft problemen met USB-herkenning, de daarvoor bestemde upload geeft ook 'n foutmelding...

Maar och: het houd je van de straat, toch...

Greetz,

Harry.

Ik draai er nu op 'as we speak'.Heb een dualboot en werkt prima op zich.
1 melding gehad van w8 dat me (nieuwe)schijf niet goed meer zou zijn.Advies om een back upp te maken.Ik ga er vooralsnog maar van uit dat die fout zit:D

Lastig om als je in 1 van die apps zit om weer terug te komen.Zoals gezegd de startknop werkt dus in zijn geheel anders en ziet dus dat W8 eerder gemaakt is voor tableds of touchscreens.Tenminste...dat gevoel krijg ik erbij.

Laatst bewerkt:
Momenteel alleen last dat mijn draadloze verbinding niet 100% werkt van tijd tot tijd !
Voor de rest gewoon lekker pielen.
Ik weet ook nog niet hoe af te sluiten zonder W8 aan te passen met Reg Tweaks !
Vind het er verder gelikt uitzien.....

@ Harry, zet de koffie maar vast klaar ;-)

Afsluiten doe ik als ik in control panel ben en dan de start knop.Rechts op beeld komt er een slide.Daar staat een afsluitknop.
Iemand al een lijst gevonden met buro assesoires?

Kijk...daar gaan we eens proberen om die startknop aantepassen.Thanks Harry
Zal ff een ander tijdstip worden.

Laatst bewerkt:
Hoi !

De sneltoetsen voor Win 8:

Here are the new hot keys for Win8:
WIN + Q - open search.
WIN + Z - flip open applications.
Win + Spacebar - change the language / keyboard layout.
Win + Y - show the desktop.
WIN + W - search on the parameters of the system.
WIN + F - Search for files.
WIN + I - open a new "Start" menu - "Settings".
WIN + K - open a new menu "Start" - "Connections."
WIN + K - open a new menu "Start" - "Connections."
WIN + O - disable screen rotation (turn off the gyro reaction to the tablets)
WIN + C - open a new "Start" menu.
WIN + V - switching between notifications.
WIN + Shift + V - switching between notifications in reverse order.
WIN + Enter - run utilities Narrator, which reads aloud the titles and contents of all the opened windows.
WIN + PageUp - move the tiles to the left.
WIN + PgDown - move the tiles to the right.
WIN + Shift +. - Move the separator [screen] to the left.
WIN +. - Move the separator [screen] to the right.

Greetz,

Harry.

Geeft deze een (de) goede oplossing?

Heb ook ergens gelezen dat er een registeraanpassing nodig is om het oude startmenu terug te krijgen.

Mijn Engels is niet al te best, vandaar.

Tjongje jonge, het afsluiten gaat dus heel simpel !!

Druk op start en ga naar settings dan opent er rechts een groene slide waarop het knopje power staat en daar sluit je hem dus af !!

Je moet het maar even zien....... ;-)

Ja, maar waarom eerst in Control Panel??
Daar hoef je niet naartoe of mis ik iets?

Voor mensen die virtueel zat zijn maar geen partities willen aanmaken/wijzigen voor een dualboot kun je even kijken naar de Boot from VHD techniek (windows7 of hoger)(eventueel kan ik wel even een handleiding opsnorren)

Op een touchscreen is het wel lollig hoor.
tussen schermen wisselen kan dan ook door een swipe van links naar rechts begonnen aan de linker kant
het settings panel is ook te swipen vanaf de rechterrand naar links
Ben wel benieuwd wat men nu over de plek van het afsluiten gaat zeggen, eerst keek men al vreemd omdat hij onder start zat, nu staat hij onder settings :) (nu even herstarten om te kijken of dat ook dmv muisklik-sleep werkt)

Wat ik wel bezwaarlijk vind is dat de metro-apps (laat ik ze zo maar noemen) niet af te sluiten zijn zonder taakbeheer (ik heb het iig nog niet gevonden) en ook al zijn ze suspended, ze blijven wel resources in gebruik houden. Maar we gaan nog wel weer verder kijken

Laatst bewerkt:
Ik heb nog steeds geen media player kunnen vinden in w8.Cd's en dvd's werkten niet en deden niets.Bij instellen "wat te doen met" ook geen keuze hiervoor.
Vlc player nu geinstalleerd en die doet het wel.(al geeft die geen 5.1 bij een muziek dvd.)Kan ook nergens in control panel voor een 5.1 opstelling kiezen.

Nog een vreemd iets:bij desktopvieuw heb ik een normal IE scherm.Klik ik op een link in me mail dan gaat die naar een ander IE scherm.Zwarte balk onderin etc.Iemand daar iets op gevonden?

EDIT:aanpassen van de startknop zoals Harry een paar postings(#48) terug aangaf werkt!
Dan krijg je dus ook de mogelijkheid naar "all programs":D
En ook weer het ouderwetse afsluiten.

Edit:startknop aangepast maar kom nu dus niet meer naar de apps pagina.

Laatst bewerkt:
Op je eerste opmerking kan ik niks zeggen want ik ben daar nog niet mee bezig geweest.

Dat klikken op een link is een erg vervelende kwestie waar ik me aan erger. Hoewel ik FF als browser heb geistalleerd (krijg het niet voor elkaar om de dubbele punt op de i te zetten) en die als standard heb ingesteld, openen de links in IE en dan nog eens in volledig scherm. Nu kun je in sommige gevallen op de knop Desktop weergave klikken, maar dat lukt niet altijd. Klik je vervolgens op een volgende link dan kom je weer in het eerder geopende topic (of iets dergelijks terecht). Zodoende kwam ik niet in mij priv'e berichten omdat ik dit topic als eerste geopend had. Zeer vervelend.

Je kunt op de apps-pagina komen door op de Windows toets te drukken, maar de apps-pagina is uitgeschkeld zodra je de startknop hebt geactiveerd.

Toevoeging:
Om uit een volledig geopende window van IE terug te keren naar het bureaublad moet je op de op de Windows toets drukken om via de apps-pagina weer naar het bureaublad te gaan. De taakbalk is immers ook niet zichtbaar meer in geval van een schermvullend IE window.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan