Windows 8 downgraden naar windows 7 of laptop terugbrengen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuunhaa

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hoi,

Ik heb vandaag een Sony Vaio gekocht waar windows 8 standaard op staat. De laptop heb ik nog niet geopend (alles zit nog in de doos) en aangezien ik geen computer expert ben, kwam ik nu pas achter hoe Windows 8 werkelijk uitziet en ik vind het maar niks! Alles is onoverzichtelijk en kort gezegd: ik haat het!

Ik heb nu eigenlijk 2 opties (denk ik) en ik wil graag jullie mening horen:
1. ik breng de laptop terug en koop een oudere versie
2. ik installeer windows 7 erop.

Wat kan ik het beste doen? Is het uberhaupt wel mogelijk om windows 8 eraf te gooien en windows 7 erop te installeren?

Groetjes,

Yuna

moet wel mogelijk zijn ja, alleen zal je dan wel windows 7 ERBIJ moeten kopen of terug brengen en kijken voor een laptop met windows 7

moet wel mogelijk zijn ja, alleen zal je dan wel windows 7 ERBIJ moeten kopen of terug brengen en kijken voor een laptop met windows 7

Dus als ik het goed begrijp, is het gewoon mogelijk om een windows 7 cd kopen en die erop installeren?

Groetjes

ik denk van wel ja MAAR vraag het voor de duidelijk heid eventje na bij de/een pc zaak :)

^ ja klopt, alleen is alles wel in het engels, wat ik niet zo fijn vind. Ik ga morgen wel even langs de Mediamarkt :)

Het onbekende?
Ben je er angstig voor?
Bekijk het op deze manier eens:
Je start de laptop op, en gaat in windows 8 eens kijken hoeveel partities er op de harde schijf staan.
Wil je daar informatie over zoeken en je weet niet hoe dat moet in windows 8, zijn er hier zeer zeker mensen die jou dat kunnen vertellen.
Als je meer dan 1 partitie op de je harde schijf van je laptop hebt staan, en die kans is best groot, dan zou je zonder windows 8 windows 7 erbij moeten kunnen installeren.
Er zijn geen downgrade pakketten, wel upgrade pakketten, dus je zal dan windows 7 dvd met licentie aan moeten schaffen.
Mocht het problemen geven doordat je windows 7 niet zou kunnen installeren als windows 8 er op staat in een dualboot is dat geen probleem.
Als je een windows 7 dvd hebt kan je op de andere partitie dus windows 7 installeren, en eventueel als de dualboot niet goed zou werken, je die kan herstellen met de windows 7 DVD.
Aangezien je toch niet van plan bent windows 8 te gaan gebruiken, zou je wanneer je deze met windows 7 in een dualboot hebt staan, als dat wel kan met de windows 7 dvd, je zowel windows 7 als windows 8 op kan starten.
Dat alles, daar heb ik sowieso alle informatie over voor je, en zijn er meer mensen hier die wel van alles daar over weten.
Denk daar eens over na. Ik kan je in geheel goed begrijpelijk nederlands helpen.
Grtz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan