windows 8 error 0x0000005d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt geen compatible processor (Physical Address Extension (PAE), NX en SSE2).

oke dat word niks ;p
de koeling die er nu nog op zit wou ik vervangen maar die is niet los te krijgen en ik heb geen idee welke procesor er op past

http://answers.microsoft.com/en-us/...-preview/a2c11f2c-d43b-44fc-9bc0-61805a2d95ef

To install Windows 8 Release Candidate on your PC, the processor (CPU) must support the following features: Physical Address Extension (PAE), NX, and SSE2. Most CPUs have support for these features, so if you receive this error, it is likely because the NX feature is not enabled on your system.

To resolve this error, follow manufacturer guidelines to enable NX (“No eXecute bit”), or the equivalent XD (“eXecute Disabled”), feature within the BIOS settings. This feature is typically found in the Advanced or Security tabs within the BIOS settings, and can be referred to by a variety of names, including but not limited to:
· No Execute Memory Protect
· Execute Disabled Memory Protection
· EDB (Execute Disabled Bit)
· EVP (Enhanced Virus Protection)

If the BIOS setting for the NX (XD, EDB, or EVP) support option is not available on your system, you may need to contact the manufacturer to update the BIOS. Note that some very old processors may not contain these features and will be incompatible with Windows 8 Release Candidate.

Hoe update je een bios? En wat moet ik dan precies instellen? Gr. Pascalboy

Wat in te stellen staat exact beschreven in de quote. Kan het alleen maar voor je vertalen. Voor toegang tot de BIOS moet je een toets indrukken tijdens het POST process die afhangt van het moederbord. Tegenwoordig meestal DEL of één van de F toetsen..

Een BIOS update zoeken voor dit moederbord gaat overigens heel lastig worden, als die uberhaubt publiek zijn.

Oké hoe moet zo een update er uit zien en hoe installeer je hem dan kan ik namelijk gaan zoeken voor een update.

Ik raad je aan eerst de boven genoemde instelling te zoeken in de BIOS. Indien je ze vind kun je ze ook gelijk veranderen als deze beschikbaar zijn, aangezien Windows 8 al meerdere malen succesvol is geinstalleerd op een AMD Sepron lijkt dit me geen probleem.
BIOS updates vind je overigens op de site van de moederbord fabrikant. Als het om een merk computer gaat kan je ze vinden op hun site als het systeem niet al te verouderd is. Aan de naam van het moederbord te zien, ga ik uit van het tweede.

oke bedankt ik ga kijken en ja me pc is van 3 computers gebouwd van de sloop die kapot waren en wat rommelmarkt zooi gekocht ;p wekrt prima sinds vandaag ook bleuthooth

Beste Pascalboy,

De Dell Dimension 8200 (Pentium 4 Williamette core) ondersteunt geen Windows 8. De CPU (Processor) heeft geen ondersteuning voor NX-bit. Je hebt minimaal een Intel Pentium D, of AMD Athlon64 nodig. Zie voor meer informatie dit Wikipedia artikel: hier

Laatst bewerkt:
oke dus het is niet mogelijk :
aangezien Windows 8 al meerdere malen succesvol is geinstalleerd op een AMD Sepron lijkt dit me geen probleem.
de oudere verzies werkten wel namelijk :( maarje ik zal er dan wel mee stoppen...

De AMD Sempron is tegelijk uitgekomen met de AMD Athlon64. De oude Athlon (AMD K7 core) is toen hernoemd naar Sempron. Deze had geen ondersteuning voor de NX-bit. Later zijn er nog nieuwere 64-bit (en 32-bit) Sempron versies uitgekomen gebaseerd op de AMD K8 Core. Deze ondersteunen de NX-bit weer wel.

Voor de gewone man is het allemaal wat verwarrend en onduidelijk. De P4 in de Dimension 8200 gaat sowieso geen Windows 8 draaien. Oudere builds zouden misschien nog wel werken maar de nieuwe RTM, en misschien de Release Preview versie, niet meer.

Update 15:06:

Ik heb de specificaties van je AMD Sempron systeem ook even bekeken. Je Sempron is een socket A (462) processor. Dit betekent dat deze is gebaseerd op de oude K7 core en dus geen ondersteuning heeft voor NX-bit.

Zoals ik het nu kan zien werken oudere versies van Windows 8 wel (Developer Preview en Customer Preview).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan