Windows 8 geïnstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheUndit

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2012
Berichten
26
Beste mensen.

Ik zal mijn probleem even uitleggen.
Ik werk altijd met windows 7 en heb mijn laptop in juni gekocht en had dus recht op windows 8 voor €15
Toen ik hem heb gedownload had ik gehoopt dat ik van te voren kon kiezen op welke schijf hij hem zal installeren aangezien ik sowieso nog even een extra partie had gemaakt omdat ik windows 8 als ''secundaire'' windows wou gebruiken, gewoon al erbij.

Nu heb ik hem geïnstalleerd en zie ik dat hij over mijn windows 7 heeft geïnstalleerd en alles heb ik nog wel maar wou graag weer ''switchen'' Mijn eigen windows 7 gewoon op de C schijf en de windows 8 op de andere..

Hoe krijg ik windows 7 weer terug? Zie wel bij C windows.old staan wat er normaal niet stond...


Mvg
 
het is een upgrade die je erbij gekocht hebt, die (als je had gelezen had je het geweten) windows 7 vervangt door windows 8.

dus herinstallatie van windows 7.
 
En hoe doe ik dat?
Aangezien ik geen CD heb van windows of wat anders..
 
Klopt je hebt Windows 7 dus verwijderd en vervangen door Windows 8. Dit kun je inderdaad alleen terug draaien met een Windows 7 installatie dvd.
 
Maar wat en hoe moet ik dat nu doen dan?
Ik heb alles nog maar wil gewoon windows 7 terug EN windows 8 op een andere schijf..
 
Ik neem aan dat je Windows 8 nu geïnstalleerd hebt en dat je een Windows 7 serial key hebt. Dan kan je op zich gewoon op Windows 8 blijven echter zal je nu even een nieuwe partitie moeten aanmaken. Hierop kan je vervolgens Windows 7 installeren en dan heb je dus een dualboot.

Windows installatie dvd kun je downloaden vanaf het internet of misschien heeft een kennis er 1 te leen.
 
Laatst bewerkt:
Maar het probleem is dat ik met Windows 7 altijd dingen had van toshiba wat allemaal hier op 8 niet werkt...
En wil alles gewoon hoe het was en dan windows 8 op een andere partie.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
 
Maar wat en hoe moet ik dat nu doen dan?
Ik heb alles nog maar wil gewoon windows 7 terug EN windows 8 op een andere schijf..

windows 7 op de andere partitie installeren en dan moet je dit doen:
http://superuser.com/a/336469
samengevat:
windows 8 installatie cd erin stoppen (ja je moet een win8 cd hebben)
shift+f10 doen, een cmd window zal openen.
dit intikken:
Code:
Execute bootrec /fixmbr to update the main boot record just to be sure, partitions will remain.

Execute bootrec /fixboot to update the boot sector of the system partition.

Execute bootrec /scanos to add known OSes to the boot configuration data.
nu boot hij weer vanaf windows 8
nu moeten we er alleen nog voor zorgen dat we bij het opstarten de mogelijkheid kijgen om van windows 8 en windows 7 te booten.
dan doe je dus dit (in cmd, nogsteeds op de windows 8 cd)
Code:
Execute bootrec /rebuildbcd, this will rebuild the boot configuration data.

If that doesn't work, reboot and use bcdedit from Windows 8 Developer Preview like this:

bcdedit /create {ntldr} /d "Windows 7"

bcdedit /set {ntldr} device partition=X:

bcdedit /set {ntldr} path \ntldr

bcdedit /displayorder {ntldr} /addlast
Please note that you need to right click the Command Prompt tile, then click on advanced in the lower right corner and then click on Run As Administrator. Replace X: by your XP partition.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan