Windows 8 installatie enorm traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
Ik heb een hp pavilion desktop met Pentium 4 3,1Ghz en 512mb ram.
nu wil ik windows 8 installeren alleen het duurt vreselijk lang dat ''starting setup'' :confused:
ik installeer het via usb 2.0 maar hoe kan het dat het zo lang duurt :confused:
waar kan dit aan liggen?/
 
512 mb ram is veel te weinig.
 
Hoi,

Misschien je geheugen aan de lage kant? de 32 bit heeft minimaal 1 gig nodig en de 64 bits 2 gig.
 
Laatst bewerkt:
Ja je ram is veel te laag...jouw pc kan alleen maar windows xp (of nog lager) aan :thumb: Hou maar op met wachten en zet de installatie stop, gaat nooit goedkomen
 
Ik heb er nu 2GB DDR2 erin.
maar setup duurt vreeeeselijk lang!!:evil:

WAAR KAN DIT AAN LIGGEN????:confused::confused:
 
ik zou zeggen download een nieuwe windows 8. Gebruik windows 7 usb/dvd tool (gratis te downloaden). Zet windows 8 op je stick. Ik hoop wel dat je windows 8 32 bit installeert want 64 bit gaat veel vertraging opleveren. Bovendien heb je niet alleen 2gb ram nodig maar ook andere dingen. Die 2gb ram alleen zal je niet vooruit helpen vrees ik op die oude pc......

Windows 8 minimum systeemvereisten : Het volgende is vereist om Windows 8 op je pc te kunnen installeren:

Processor: 1 (GHz) of sneller met ondersteuning voor PAE, NX en SSE2 (meer info)

RAM: 1 GB (32-bits) of 2 GB (64-bits)

Beschikbare schijfruimte: 16 GB (32-bits) of 20 GB (64-bits)

Grafische kaart: Microsoft DirectX 9 grafisch apparaat met WDDM-stuurprogramma
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar heb ook een dell optiplex met Pentium 4 en daar werkt de setup heel soepel op :/ dus tja

das toch raar???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan altijd een nieuwe windows 8 op je USB zetten of eens via cd proberen. Ik vind dit ook maar raar..maar heb wel een vermoeden dat het aan je videokaart ligt en dat die het vertraagd......Welke videokaart heb je ?
 
Laatst bewerkt:
@Windowsfaq
Als Mega Senior zou je inmiddels moeten weten dat je berichten kunt aanpassen!
 
Ja installeert er een windows 7 op. Het is een raar probleem zelf nog nooit gehad (en ik hoop het nooit te krijgen). Als het een troost mag zijn je mist niks hoor of je kan je windows 7 omvormen tot 8. Of een upgrade uitvoeren via een windows 7. Gaat voor een klein prijsje :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan