Windows 8 installatie mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb een oude Dell Inspiron laptop met 2Gb geheugen en een 160Gb HDD.

Volgens de test van Microsoft zou mijn laptop geschikt zijn voor Win8.

Als ik ga installeren krijg ik eerst de 4 blauwe vlakjes te zien, daarna gaan er balletjes onder draaien, dan kan ik land en toetsenbord indeling instellen en daarna moet ik op Installeren drukken.
Als ik dat doe krijg ik weer de balletjes die ronddraaien te zien en vervolgens gebeurd er niets meer.

Ik heb van mijn originele Win8Pro DVD een ISO gemaakt en dit met een tooltje van Microsoft op een USB stick gezet. Behalve dat de bovengenoemde stappen sneller gaan houd het op hetzelfde punt op.
Het lampje van de USB stick knippert nog een paar keer, het lampje van de HDD knippert nog een paar keer en daarna (meer dan een uur laten staan) gebeurt er echt niets meer.

Ik heb heb toen eerst Win7 Ultimate geinstalleerd en daarna vanaf de Win8 DVD (en ook geprobeerd vanaf de USB stick) de installatie gestart. Dan doet ie een volledige installatie tot 100% en zegt ie dat de pc opnieuw opgestart wordt.
Dit gebeurt ook, ik zie weer de 4 blauwe vierkantjes en de ronde draaiende bolletjes. En daar stopt het dan ook weer. De bolletjes blijven draaien maar er is geen HDD, DVD of USB stick activiteit, ook dit heb ik meer dan een uur laten gaan.

Iemand enig idee wat er fout gaat?

Graag jullie advies

Mvrgr.

Nossie
 
Ja heb gewoon een originele DVD met originele verpakking en productcode.

De iso is denk ik wel goed want het probleem is hetzelfde wanneer ik gewoon vanaf de DVD probeer te installeren....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan