Windows 8 Installtie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hoi,
Ik heb Windows 8 gedownload, en ik heb met WinRar de bestanden uitgepakt,
Als ik dan Setup.exe start, doet hij het gewoon, alleen, hij vraagt niet of ik hem op deze of op een andere partitie wil installeren??
Komt dit als hij opnieuw is opgestart?
Of helemaal niet..
Want ik wil graag een Dual-Boot, en ik heb geen DVD/CD Drive, en geen USB stickje, van 4/8GB...
Alvast bedankt.

Volgens mij is het ook niet zomaar als dual boot te installeren maar misschien dat anderen dat wel gedaan hebben en je uit kunnen leggen wat daarvoor moet gebeuren.
Om eventuele problemen met m'n huidige, goed lopende Windows 7 omgeving te voorkomen, heb ik het geïnstalleerd in een Virtuele Machine.
Daarvoor heb ik VMware Workstation 8 gebruikt, maar die is niet gratis en ik heb begrepen dat het in Oracle Box ook prima werkt.
Misschien een idee.

dus als ik het goed begrijp heb je een iso uitgepakt en probeer je nu een setup.exe te draaien die op die cd stond?

weet niet zeker of het lukt. maar als je een dualboot maakt is het sowieso handiger om in ieder geval een 4GB (of meer) usb stick of een dvd station te hebben. omdat als je windows 8 weer van je pc af wilt hebben je de oude bootloader moet installeren. met de windows instalatie disk van windows xp/vista/7 (afhankelijk van welk os je nu hebt.)

het idee van edmoor is ook niet zo slecht. link alleen dan moet je wel minimaal 3 GB ram hebben.(2GB voor de windows die je nu draait en 1GB voor windows 8)

Laatst bewerkt:
je moet de iso branden op een DVD-RW (de min is hier belangrijk) .
je kan je harde schijf gewoon een extra partitie geven en wanneer je de windows installatie vanop de dvd opstart kan je normaal kiezen
voor die partitie. hierna krijg je automatisch een dualboot waar je kan kiezen tussen 8 en je andere os

Grtz ladyke

Hoi,
Ik had een PSP, en heb vanaf daarop opgestart, en dat is gelukt!

hoe heb je dat gedaan ? gewoon van het geheugenkaartje ?

@ladyke er staat duidenlijk dat de ts geen dvd drive heeft.

@ts ik ben erg benieuwd hoe je dat gedaan hebt?

maakt niet uit kan gebeuren. ik ben alleen wel benieuwd waarom dvd-rw

Laatst bewerkt:
weet ik niet , ik heb het met een dvd+rw gedaan en deed niks . toen heb ik heleboel forums gelezen en kwam erachter dat enkel -rw als bootable werkt :p

Ik heb Windows 7 USB/DVD tool gebruikt, (werkt ook met W8)
En die ging me PSP formatteren.
Dan vanaf de PSP opstarten, en installeren maar!

pedro270 zet je vraag effe op opgelost. kan je bovenin doen in je eerste post.

Een Dual-boot systeem vertraagd je systeem structureel.

Bij een dual boot is er maar 1 OS actief. De andere heeft totaal geen invloed op het lopende OS, anders dan dat deze schijfruimte in beslag neemt.

Mijn ervaring is dat het dan traag is. Daarnaast hou je systeem ook schoon van onnodige bestanden bij een virtuele installatie van een besturingsysteem.

Bij een virtuele installatie en gelijktijdig draaien van de virtuele machine ben ik het met je eens maar bij een dual boot heb ik nog noot meegemaakt dat het van invloed is op het gestarte OS. Er draait er immers maar eentje.

@Tiennes , ik heb Windows 8 en 7 en XP al eens met VB Geinstalleerd, maar dan zijn er, zoals edmoor als zei, 2 besturingssystemen actief, en dat vertraagd de PC dus, in iedergeval met het RAM, Want VB Trekt RAM eraf , voor Windows 8, en dat vetraagt dus de PC,
Met dual-boot , gaat er geen RAM af, dus gaat de PC gewoon even snel.
PS. Ik vind Windows 8 echt snel!
En ik heb maar 1 GB RAM!

In dit specifieke geval zou ik ook dualboot adviseren. Windows 8 is inderdaad snel;) 1GB RAM is niet erg veel. Als 32 bits heb draaien en je bezoekt alleen websites en je kijkt af en toe een film dan is 1GB genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan