Windows 8 iso

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Berichten
845
Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn laptop, daar staat Windows 8 op, maar ik weet niet welke versie, iig geen PRO.
De reden waarom ik dit vraag is dat ik al die meuk van Acer eraf wil ( inc. de herstel partities), en een schone Windows er op zetten zodat ik alle ruimte ook kan benutten.
Alleen, waar kan ik de goeie dvd downloaden?
Alvast bedankt!!

Gr. Rick.
 
Niet gelukt helaas...

Als ik mijn productcode intik krijg ik "U kunt deze productcode niet gebruiken om een handelsversie van Windows 8 te installeren"...
Bovendien is alles GPT geformatteerd dus ik kan geen systeem kopie op een MBR schijf plaatsen...of wel ?
 
Hoi,

Nou, de stoute schoenen aan gedaan, alle partities verwijderd, en Windows gewoon middels een DVD geïnstalleerd, en het werkt.
Ik heb niet eens een productcode hoeven invoeren, hij heeft m gewoon gepakt vanuit mn bios denk ik.
Helemaal top!
 
Productcode staat niet in het Bios. Vermoed dat je een ISO gedownload hebt met ene unattendend installatie.
 
Hoi Crash,

Dat weet ik dus niet, vond het al vreemd dat ik geen code in hoefde te typen, maar de productcode die ik nu heb is echt hetzelfde als die ik had.
Hij is zelfs al geactiveerd.activering.jpg

En wat ik gehoord heb, weet het dus niet zeker, is dat in Windows 8 de activatie via het bios gaat.
 
Het kan maar zo zijn dat je over een maandje of wat een melding krijgt dat je geen legale windows hebt. Want als de update een validatie geval krijgt, dan ben je waarschijnlijk het haasje.

Wat je had kunnen doen, maar je was snel en het moest gelijk...................dat je alles van acer er af had kunnen halen. Als je daar nu je vragen over had gesteld, dan had ik je kunnen vertellen hoe je dat had kunnen doen.
En zoveel ruimte winst is dat niet hoor. je denkt van wel, maar dat valt best mee.
Wat nu het geval is, je recovery partitie, is weg en je kunt nooit meer naar defabrieksinstellingen! En je hebt nog wel betaald voor je Windows, want de prijs ervan zit in de prijs van je laptop. Zonde en weggegooid geld dus.
En nnu zit je met een illegale windows in je maag, waarvan je maar moet bekijken of deze na een tijdje nog wel werkt.

De activatie gaat NIET via de bios en je zult een OEM versie op je laptop hebben. En dus gaat een andere cd niet werken.
 
Nou, moest helemaal niet snel en gelijk, en mijn argumenten zijn de mijne.
Ik heb er hier om gevraagd, en ook heb ik op t forum van Microsoft dezelfde vraag gesteld.

En ook heb ik een systeemkopie gemaakt, en die pakt alle partities mee die in eerste instantie op de harde schijf stonden, dus mocht het nu fout lopen met de activering, kan ik altijd nog die oorspronkelijke installatie terugzetten.
Vooralsnog maak ik me geen zorgen.

En nog even gezocht, dit artikel laat toch zien dat de activering van Windows 8, althans de product sleutel, in het bios 'verstopt' zit
 
Laatst bewerkt:
Maar dat kan dus alleen zo zijn als je win 8 vanaf de recovery partitie weer opnieuw installeert of via de originele cd/dvd die je bij de pc gekrgen hebt. (maar die krijg je tegenwoordig niet meer)

Die wordt automatisch geactiveerd wanneer je opnieuw installeert vanaf een herstelpartitie of de meegeleverde DVD

Wanneer je Windows 8 (Pro) installeert via een winkelversie van het besturingssysteem, wordt de ingebakken productsleutel genegeerd

Jij hebt alle partities verwijderd en een win 8 vanaf internet gedowload begrijp ik, dus vandaar dat ik denk dat dat gewoon niet kan. Maar mss heb je mazzel.
 
Je wil gelijk hebben met een discussie waar ik niet om gevraagd heb.
Ik heb een duidelijke vraag gesteld, en wat iemand daar van vind mag je lekker zelf weten.

Ik heb al eerder gezegd, om toch maar aan jouw wens te voldoen hier een discussie te voeren, dat ik een systeemkopie gemaakt heb, die includeert zowel de 2 herstel partities, en m'n gewone originele Windows partitie, plus de 350Mb bootpartitie.
Dus in geval van problemen, kan ik die terugzetten.
Maar die verwacht ik niet.

Ik heb via een nieuwsgroep een DVD gedownload genaamd Windows8 AIO, dus alle versies, gewoon om te kijken of het zou lukken daarmee mijn eigen productcode te kunnen gebruiken, en dat is ook gelukt.
Dus jouw conclusie klopt niet als je zegt dat activeren alléén lukt middels de recovery partitie, ofwel de bijgeleverde DVD die ik niet heb.
Want ik heb nu een legitieme Windows 8 draaien op m'n laptop, kijk maar naar post #6 waar ik m'n activatiescherm geplaatst heb, mét de laatste cijfer/lettercombinatie van mn productsleutel.

Verder vind ik het nogal aanmatigend als je mij gaat vertellen of ik al dan niet zonder die 16Gb recovery partitie kan, om de simpele reden dat dat niemand iets aangaat.
 
Kiek
Ik heb via een nieuwsgroep een DVD gedownload genaamd Windows8 AIO, dus alle versies, gewoon om te kijken of het zou lukken daarmee mijn eigen productcode te kunnen gebruiken, en dat is ook gelukt.
Dan beginnen mij de handen a te jeuken. Ik denk dat dit namelijk gewoon de windows 8 iso is met een activator erin dat jij niks hoeft te doen. Dan lijkt het als windows 8 echt geactiveerd is maar dat het het niet is (word vaak gebruikt bij software fraude). Mogelijk kan je over een tijdje niet meer bij je bestanden voor je windows 8 ECHT hebt gekocht.
Maar dit kon ik niet echt wijs worden : heb je je key wel of niet ingevoerd ?
 
Hoi Martijn,

Maar dit kon ik niet echt wijs worden : heb je je key wel of niet ingevoerd ?
Antwoord is NEE, die hoefde ik niet in te voeren, de installatie begon nadat ik de partitie aangemaakt had.

Nadat Windows klaar was met installeren, heb ik ook gelijk willen activeren, maar dat hoefde niet meer, zie mijn screenshot van post 6.
Mijn oorspronkelijke productcode staat er gewoon in, die ik in eerste instantie heb weten te bemachtigen door Jellybean keyfinder.

Wat ieder van u fijne mensen ook denken, ik ben er van overtuigd dat ik een legitieme Windows 8 draai.
Mocht uiteindelijk blijken dat ik het verkeerd heb, dan zal ik over mijn schaamte heen stappen en dat hier melden.
Dat beloof ik!!!
 
Dus jouw conclusie klopt niet als je zegt dat activeren alléén lukt middels de recovery partitie, ofwel de bijgeleverde DVD die ik niet heb.
is niet mijn conclusie, maar die quote is uit het bericht wat je zelf aangaf!
Ik heb het dus niet zelf verzonnen, maar uit dat bericht gehaald.
Ik wil geen discussie ik vertel je aleenhoe ik er over denk. Ik wil geen gelijk, je doet maar waar je zin in hebt, hoor. Zou de laatste zijn die zegt dat jet het anders moet doen.

En idd, je hebt van die cd's met Windows (heb zelf zo'n winodws7 cd) waar de activator al in zit, en die is dus eigenlijk illegaal.
 
Ja, dat klopt wat je zegt van dat artikel, sorry daarvoor.
Maar goed, dat zijn niet mijn woorden, en het ging erom dat wel degelijk de productcode in het BIOS word bijgeschreven.
Blijkbaar heb ik de goede dvd gedownload.
En ik heb op het forum van Microsoft mijn handelswijze nader toegelicht, en ik wacht dat wel af.

En nogmaals, mocht blijken dat ik tóch een illegale Windows op mn laptop heb, meld ik het hier.
 
Tegenwoordig hoef je GEEN key meer in te voeren, want die zit in de BIOS verwerkt.
Wanneer je een Windows ISO gebruikt, dan wordt je EIGEN key gebruikt.
Wanneer de HASH origineel is, kan er helemaal NIETS illegaals gebeuren.

Is dit zo lastig om te snappen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het topic is ouder dan 3 maanden, deze hoeven niet omhoog gehaald te worden, daarom gaat er een slotje op. Tevens is het niet gewenst opmerkingen te maken rechtstreeks naar een gebruiker. Om die reden heb ik bovenstaand bericht aangepast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan