windows 8 laptop harde schijf vervangen...hoe kan ik een windows8 terug activeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

beurssnoeper

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2015
Berichten
5
Beste,mijn laptop met windows 8 is de harde schijf kapot.Heb deze vervangen maar heb nu een windows 8 home premium 64 bits cd nodig om het besturingssysteem terug te kunnen instaleren.En mijn vraag is ook hoe kan deze terug geactiveerd worden op deze laptop?Wordt mijn code onthouden op het moederbord(of bios)?
Met dank voor de reakties
 
Je bent je huidige code kwijt? Staat deze niet onderop je laptop?

Als je hem weer hebt en dezelfde Windows versie en editie weer installeert kan je deze na installatie opnieuw activeren met de volgende opdrachten in een command box:

Code:
slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
slmgr.vbs -ato
 
Beste,
Die laptop met windows 8 heeft alleen nog het embleem onderaan staan dat je met deze windows 8 werkt maar daar staat geen code bij.Wordt die code niet bewaard op het moederbord of Bios?
 
Nee, wel op de schijf van je vorige Windows installatie. Dus als die schijf stuk is zal je daar niet meer bij kunnen. Een telefoontje naar Microsoft is dan voldoende om de Windows versie op je nieuwe schijf geactiveerd te krijgen. Gebruik daarvoor in een commandbox het volgende commando:
Code:
slui 4
Volg vervolgens de instructies op het scherm.
 
En waar vind ik een cd van windows 8 premium 64 bits?Want bij deze laptop waren geen cds bij?
 
En je hebt daar dus geen herstel CD's van gemaakt? Dan zal het zonder je legale product key lastig worden. Wellicht dat de Microsoft helpdesk je daarbij kan assisteren of dat iemand anders hier weet waar je zonder een product key een Windows 8 Premium 64-bit ISO kan downloaden.
 
Ja, de licentie zit in de BIOS/UEFI van je moederbord en wordt automatisch uitgelezen wanneer je Windows gaat installeren ;)
 
Ok, dan nu nog een manier om de juiste ISO te kunnen downloaden ;)
 
Bedankt alvast.Is een gerustelling dat de code op het moerbord zit.Nu nog ergens een windows 8 cd vinden.Weet iemand waar ik deze kan afhalen om zo terug een legale windows te hebben op mijn nieuwe harde schijf?
 
Ben nog altijd op zoek naar een windows 8 oem dvd.Deze heb ik nodig om mijn nieuwe harde schijf te voorzien van een windows 8.Wie weet waar ik dat kan vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan