Windows 8 laptop opent geen installatie bestanden meer (exe, msi etc.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramlaurens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2014
Berichten
3
Hallo allemaal.

Ik heb een aantal maanden geleden een samsung windows 8 laptop gekocht en deze werkt goed. Ik heb in de periode tot nu meerdere programma's geinstalleerd zonder enige problemen.
Maar vandaag wilde ik Hamachi gaan installeren maar toen ik op de setup klikte (een msi bestand) gebeurde er niks. Ik heb toen een half uur gewacht maar er gebeurde nog niks. Ik heb toen nog een aantal keer geklikt op het bestand maar er gebeurde niks. Ik ben toen gaan kijken in taakbeheer en toen zag ik dat er 5 windows installer processen open waren. Ik heb deze beëindigd en toen nog een keer geprobeerd de setup te openen. En alweer gebeurde er niks maar verscheen deze wel in taakbeheer. Ik heb toen geprobeerd om een andere willekeurige setup te openen en bij deze gebeurde exact getzelfde. Ook bij andere installatiebestanden gebeurt dit.

mijn laptop is een Samsung NP3557C:
http://www.samsung.com/us/computer/pcs/NP305E5A-A01US-specs

CPU: AMD A6-3400M
RAM: 4GB
Ik heb norton internet security erop staan, misschien blokkeert deze de bestanden? Dit zou ik raar vinden want deze heeft dit nooit gedaan.

Wat mij in taakbeheer wel opviel is dat het schijfgebruik soms op 100% komt.

Alvast bedankt.
 
IK wil norton of symantec nooit op mijn pc hebben.
Ik beweer niet dat ze slecht zijn, maar er zijn er die minstens zo goed zijn en die twee doen achter de schermen zo veel waar ik geen weet van heb.
Een situatie als jij aangeeft heb ik ook eens bij iemand gehad. Pas ten we norton helemaal er af gegooid hadden werkte het weer.
Dus gooi em helemaal er af, probeer nog eens.
Wil je toch bij norton blijven, installeer hem dan weer, of iets anders.
Ik ben zeer tevreden over Avira.

Weet je zeker dat je toch niet een virus hebt binnen gehaald? Anderzijds met norton er op lijkt dat niet erg waarschijnlijk.
Dan als je windows 8 er op hebt staan, zou het niet het overwegen waard zijn om naar 8.1 te gaan?

Een programma als ccleaner, heb je dat al eens geprobeerd?
Uit reviews begrijp ik dat system mechanic bij de top van dit soort programma's hoort.
Dit soort programma's kan sommige fouten herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie!
Ik heb al geprobeerd norton te verwijderen en dat werkte niet. Daarna heb ik een systeemherstel gedaan naar vorige week. Hierdoor kan ik nu gewoon Hamachi installeren en alle andere installatiebestanden ook. Lijkt dan toch op een virus.

Maar bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan