Windows 8 met Virtual box

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronhoo

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Berichten
146
Ik wil windows8 in Virtual box installeren, maar ik krijg continue een foutmeldingen

Ik heb windows 7 64 bits, mmar kan windows8 64 bits niet instaleren, omdat aangegeven wordt dat ik geen 64 bits systeem heb.
Indien ik de 32 bits verzie instaleer krijg ik de foutmelding zoals dit op de afbeelding staat.
Wie heeft heirvoor een oplossing
Windows8.PNG
 
Installeer Microsoft Virtual PC 2007 SP1. Even updaten. try again... ;)
 
Bij het installeren krijg ik de melding dat ik niet het goede besturingssysteem heb??
 
Je hebt een 64bit systeem, dus moet je de 64bit-versie installeren. Geld ook voor Virtual Box, alhoewel ik niet weet of die wel een 64bit-versie hebben..:

Niet Windows 7 versie!!!
 
Laatst bewerkt:
deze oude virtual pc uit 2007 herkend nog geen windows 7.
zie afbeelding ATTACH=CONFIG]150111[/ATTACH]
 

Bijlagen

  • virtualpc.PNG
    virtualpc.PNG
    16,4 KB · Weergaven: 39
Let wel op dat hoewel je wel VPC op een 64 bits OS kan installeren je geen 64 bits os IN de vpc kan installeren. Daarvoor heb je echt Virtualbox nodig
Je moet even controlen of je in de BIOS de hardware virtualisatie optie aan hebt staan (meestal iets met VT-x) zet die aan als dat nog niet het geval is

Voor VPC moet je http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx bezoeken en de vpc downloaden (voor een losse vpc heb je xp mode niet nodig.... )

Voor VirtualBox kun je nog in de instellingen van de machine controleren of je de IO APIC aan hebt staan als je een x64 wil installeren
 
Laatst bewerkt:
Hmmm?!!!.. Ok, test, test:

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx

Klik Don’t need XP Mode and want VPC only? Download Windows Virtual PC without Windows XP Mode, selecteer daar je systeem & taal, na validatie heet het onder 7 opeens een update...

Ja, doet het bij mij op 7: Test geslaagd...

Sorry, link vorig bericht mijn fout...
 
Ik denk dat ik het weet waarom het niet werkt.
Indien ik in de bios kijk, zie ik geen instellingen dat mijn cpu virtual ondersteund.

Tevens heb ik windows 7 home edition.

Ik kan trouwens er niet achter komen hoe ik dit werkend kan krijgen.

Of heeft iemand nog een andere oplossing???
 
Welke CPU heb je?
(En geef dan meteen de rest van je hardware specificaties)
 
Met VMWare Workstation lukt dat dus ook niet.

Ga jij met mij de uitdaging aan??
 
Als je in virtualbox het vinkje "Enable PAE/NX" uit zet zou je in theorie van de foutmelding af moeten zijn als je een 32 bits win8 installeert.... 64bits gaat niet lukken
 
helaas pinakaas, dus ook niet
Maar het vreemde is dat het mij wel lukt om W7 virtueel te installeren.
Kan iemand mij nog eens duidelijk de instellingen doorgeven voor het installeren van W8.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd
 
Laatst bewerkt:
Windows 7 is geinstalleerd, nu heb ik in de virtuele omgeving van Win 7 geprobeerd W8 te installeren, het lukt.
Maar als ik vanuit het bootmenu W8 op wil starten, krijg ik dezelfde melding weer terug.
De melding zegt opnieuwstarten met installatie CD, en taal instellen.
W7 is nederlands, in W8 engels, ik denk dat dit het probleem is.

Of heb jij nog een idee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan