windows 8 na windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

youngster1093

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
hallo allemaal
ik heb gisteren windows 8 geïnstalleerd via een download van mijn unief.
Alles is perfect verlopen maar om een of andere reden is al mijn software weg. De bestanden zijn er wel nog allemaal maar ik kan niks openen, niks installeren (van de oude software), ... Alle bestanden heb ik nog zoals foto's, muziek, ... ik kan gewoon mijn oude software niet draaien.

Kan iemand mij helpen?

Je zou oude software gewoon opnieuw moeten kunnen installeren.

Kan je aangeven om welke software het gaat en wat voor foutmelding(en) je krijgt?

Overigens heb ik begrepen dat dit normaal is bij een update naar Windows 8; dat het feitelijk neerkomt op een nieuwe installatie, maar dan met behoud van bestanden. (Kan iemand dit bevestigen?)

elke software van windows 7 kan je draaien op windows 8..
ze hebben er speciaal een windows 7 erbij in gestopt...

ollo

@femaollo, zijn echte nonsens die je schrijft.
Heb reeds 1 1/2 jaar windows 8 ( nu de definitieve legaal uiteraard ) en ik kan je vertellen dat niet alle software compatible is met windows 8.

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op :o

waarom denk je dat ze progjes als photoshop niet hebben aangepast aan windows 8 dan...
is toch zo met alle windows versies,backwards compatible...

ollo

Er zijn echt tig progamma's die zeker niet backwards compatible zijn met deze versie van windows.
Anders zou TS toch gewoon verder kunnen met hetgeen waar hij gebleven is.
Hij heeft ongetwijfeld een upgrade gedaan, want zijn bestanden staan er nog ( gelukkig voor hem ) maar de progamma's is natuurlijk een ander verhaal ;)

kan best dat ik me vergis,ik ben alleen nog nooit een programma tegen gekomen,wat niet backwards compatible was..
maar ik ken windows 8 niet,omdat ik heb gelezen,dat het hooguit voor aanraakschermen beter is dan windows 7..

ollo

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op :o
Het bureaublad is in Windwos 8 toegevoegd/behouden om compatible te blijven met oudere Windows (7 dus) software. De stelling klopt dus.

sterker nog...windows 8 =windows 7..net zoals windows 7 = vista...
de broncode is gelijk gebleven...
alleen moest windows 8 op tablets lopen,en op pc...

al die windows versies,waren een knap staaltje werk van marketing...
de fabrikanten van randapparatuur of aparte software deden steeds moeilijk met de drivers...
bangmakerij...

ollo

Je zou oude software gewoon opnieuw moeten kunnen installeren.
...
Overigens heb ik begrepen dat dit normaal is bij een update naar Windows 8; dat het feitelijk neerkomt op een nieuwe installatie, maar dan met behoud van bestanden. (Kan iemand dit bevestigen?)

Zie hier, paragraaf 4 ["Een upgrade van Windows 7...de instellingen overschreven."]

Tijs.

er is ergens in USA een brandweer kazerne,waar ze pas het 100 jarig bestaan hebben gevierd van een gloeilamp...
daarna zijn de fabrikanten gaan afspreken,dat een gloeilamp hooguit 5 jaar mag mee gaan..
denk je echt dat het anders is met komputers en software???

ollo

http://www.centennialbulb.org/

Longest burning Light Bulb in history.

ollo

o ja,ik ze nu dat je het bericht kan aanpassen...
kwam omdat ik met een stel vrienden wat zat te drinken vanmiddag..
sorrie nog daarvoor..

Laatst bewerkt:
femaollo, ik heb je berichten samen gevoegd. Wil je niet steeds een nieuw bericht maken als je wat wil bij plaatsen maar gewoon op bericht aanpassen klikken, dank je wel.

Een upgrade van Windows 7, Vista of XP naar Windows 8 Pro kost 59,95 euro, terwijl een download-versie beschikbaar is voor 29,99 euro. Beschik je over Windows 7 Home Basic of Home Premium, dan kun je Windows 8 en Windows 8 Pro zonder problemen over je oude installatie heen zetten, waarbij programma's, gebruikersaccounts en bestanden behouden blijven.

Bron: Tweakersnet.

Dit is absoluut niet waar.
Heb eerst een image van 7 weggezet, en tot 3 maal toe op deze manier een upgrade gedaan :confused:
Waarbij mijn progamma's corrupt waren en/of niet meer bruikbaar waren:mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan