Windows 8 OEM legaal downloaden

• Onderwerp starter Onderwerp starter djdg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
De audio jack-in van mijn laptop heeft draadbreuk. Ik heb als oplossing een usb-hub met audio jack-in gekocht, alleen was de verkoper vergeten te vragen welk besturingssysteem ik gebruik: Ubuntu 13.10 that is, waar deze Sweex audiohub niet ondersteund wordt.

Nu wilde ik een dual-boot maken met Windows 8 (welke origineel op mijn laptop geïnstalleerd was) en vertelde de verkoper dat ik met de registry key, die kennelijk in de BIOS te vinden is, en een legale download van Windows 8 OEM mogelijk was. Klopt dit? En zo ja, waar kan ik deze dan vinden?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Dat kan mischien bij UEFI mogelijk zijn. Maar: heb je destijds, toen je deze Computer kocht, geen recovery gebrand?

Anders vindt je misschien nog je Windows 8 Product key stikker op de kast?

Er zit geen registry key sticker (meer) op mijn laptop. Ik was iets te entousiast met het installeren van Ubuntu dat ik geen recovery heb gebrand. Dom natuurlijk.

Je kan nog de fabrikant van de laptop vragen of je een recovery dvd kan kopen, en of dat dan zonder product key stikker zal werken. Maar ik vrees dat je in de store gewoon een product key moet kopen. Anders kan je misschien nog ergens een oem versie kopen. Maar dan zal ik gelijk voor Windows 8.1 gaan...

Vermoedelijk is een ander audio hub met ondersteuning voor Ubuntu goedkoper. vroeger had je er schakelaars, en die waren niet afhankelijk van het besturing systeem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar van een registry key die in de BIOS te vinden is kan geen sprake zijn? Dit werd mij bij de computerspeciaalzaak namelijk wel verteld. Overigens is de OEM cd-rom geregeld.

Hi djdg, de productcode van Windows is sowieso niet in de BIOS te vinden. Het klopt dat de code wel ergens in het register staat, maar hij is versleuteld. Met behulp van programmaatjes zou je deze in principe wel weer boven water kunnen halen.
Zo'n OEM dvd'tje is veel makkelijker, fijn dat je dat voorelkaar hebt!

Mocht iemand toch nog interesse hebben voor zo'n programma: http://pcsupport.about.com/od/productkeysactivation/tp/topkeyfinder.htm

Laatst bewerkt:
Bedankt Leoapr, helaas zijn ze allemaal vanuit Windows werkzaam. Ik heb een keyfinder in Linuxvorm nodig. Toch?

O daar had ik in de snelligheid van mijn antwoord even niet meer aan gedacht. Je hebt gelijk: je kan als Windows niet meer geïnstalleerd is op je pc inderdaad niet achterhalen wat de sleutel van een vorige installatie geweest moet zijn.

Dan maar wachten op de nieuwe versie van Ubuntu, waarin hopelijk weer een hoop issues opgelost zullen zijn. Bedankt voor de hulp!

Er is is wel een OEM versie van zowel Windows 8 als 8.1 (wel Engels, non-pro) te vinden op internet. (Torrent)
Ik weet niet of ik de link mag geven want het is misschien wel illegaal. Ook al betreft het dus een OEM zonder hack, activator of iets dergelijks.
Maar wat wat zoekwerk moet je ze kunnen vinden.

Na installatie het NL taalpakket installeren en hem volledig NL maken door de tip van bassie9 hier.
Heb het zelf ook zo gedaan en hij is gewoon (automatisch) geactiveerd door mijn originele ingebakken NL Windows 8 licentie.
Hoefde dus niet eerst de sleutel met een programma "op te sporen".

Laatst bewerkt:
Goed, ik ben weer terug op het oude nest. Na jaren Ubuntu gebruikt te hebben. Ik heb zoals door FFgeenInspiratie aangegeven inderdaad een .iso weten te vinden op een torrent site. Installatie ging goed. Enig vraagteken heb ik bij de product key die ik dus wél in moest vullen, maar kon skippen. Ik zit nu dus in windows 8 en vraag me af of ik binnenkort alsnog moet registreren? Nogmaals bedankt voor de geboden hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan