Windows 8 op Laptop na installatie SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnBaak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2013
Een paar dagen terug ben ik begonnen met de installatie van een ssd in mijn Acer V3 laptop met het doel er Windows op te installeren. Op aangeven van instructies op het internet heb ik de grootte van de al aanwezige HDD verkleind tot 100Gb (de SSD is 120Gb) en heb ik een systeemherstelschijf aangemaakt. Toen ik vervolgens een systeemkopie wilde aanmaken kreeg ik de melding dat er bestanden ontbraken om dit te kunnen doen. Gezien ik deze schijf echter wel nodig heb ben ik na lang zoeken beland bij een website waarvan ik de Windows 8 ISO kon downloaden. Ook dit mocht echter niet baten.
Nu ben ik inmiddels al een aantal dagen bezig met het probleem verhelpen (oa complete systeemherstel). Niks helpt echter, gezien ik voortdurend de melding krijg dat bestanden ontbreken, hetgeen waarschijnlijk het resultaat is van de eerdere verkleining van de HDD.
Ik kan inmiddels niks meer bedenken om dit probleem op te lossen, dus bij deze de vraag of jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt!

In deze kan ik je alleen maar aanraden om de installatie opnieuw te doen.
Tijdens het installeren krijg je opties om je schijf in te delen.
Maak er gewoon 1 partitie van ( waarom zou je hem verkleinen ) ?

Bedankt voor je reactie. Helaas is een complete herinstallatie ook geen optie, gezien ik geen goede herstelkopie heb en het besturingsysteem pre-installed bij de laptop zat, waardoor ik dus geen originele Windows-cd heb.
Het verkleinen was op aangeven van een tutorial op internet, zodat ik Windows kon overzetten op de SSD.

Laatst bewerkt:
Je kan een Windows 8 ISO downloaden, en activeren met de licentie key die op je laptop plakt. Dat is legaal.

Ik heb geprobeerd een Windows 8 ISO te downloaden, maar om de een of andere reden accepteert 'ie mijn licentie key niet (zit tegenwoordig in de BIOS, erg handig...). Dus een mailtje gestuurd naar Acer, hopelijk werkt dit.
Als ik hiermee de ISO krijg en een schone installatie kan doen op mijn oude HDD probeer ik Hiren's boot cd eens uit. Overigens blijft de oude hdd gewoon in de laptop zitten, er zit een extra aansluiting voor de SSD in de laptop ;)
Bedankt voor de hulp, ik zal het posten als het gelukt is!

Je moet een Windows 8 OEM versie downloaden, en dezelfde die er nu opstaat.

@jensvde, goede aanvulling.

TS dus precies dezelfde versie van welke voorgeïnstalleerd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan