indianajones
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 mrt 2011
Beste helpmij-ers,
Ik heb pas een SSD gekocht (Plextor M3 64GB)
Aangesloten op 1e sate poort i.p.v. harde schijf, die zit nu in de 2e.
Maar toen ik Windows 8 aan het installeren (met USB-stick) was heb ik de installatie door een domme fout geannuleerd.
Toen ik het nog eens wilde proberen kwam er deze error voor: 'Reboot and select proper boot device'
En lukte me het niet meer op te starten vanaf de USB-stick.
Nu ik de oude harde schijf weer heb aangesloten en bij de eigenschappen van de SSD kijk staat er 100mb in gebruik.
(Dit is volgens mij een partitie die Windows aanmaakt bij de installatie voor opstart bestanden.)
Na een middag Google is het me nog niet gelukt.
Hoe krijg ik mijn usb weer opstartbaar, Bios? of bestandssysteem?
Moet ik de 100mb partitie perse verwijderen en hoe? met Acronis true image? (snap dat programma niet helemaal)
Bij voorbaat dank,
Jeroen
Ik heb pas een SSD gekocht (Plextor M3 64GB)
Aangesloten op 1e sate poort i.p.v. harde schijf, die zit nu in de 2e.
Maar toen ik Windows 8 aan het installeren (met USB-stick) was heb ik de installatie door een domme fout geannuleerd.
Toen ik het nog eens wilde proberen kwam er deze error voor: 'Reboot and select proper boot device'
En lukte me het niet meer op te starten vanaf de USB-stick.
Nu ik de oude harde schijf weer heb aangesloten en bij de eigenschappen van de SSD kijk staat er 100mb in gebruik.
(Dit is volgens mij een partitie die Windows aanmaakt bij de installatie voor opstart bestanden.)
Na een middag Google is het me nog niet gelukt.
Hoe krijg ik mijn usb weer opstartbaar, Bios? of bestandssysteem?
Moet ik de 100mb partitie perse verwijderen en hoe? met Acronis true image? (snap dat programma niet helemaal)
Bij voorbaat dank,
Jeroen