Windows 8 Realtek AC97 Audio Driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

dukkie3110

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
293
Beste,

Ik heb de Windows Release Preview geïnstalleerd, na heel wat zwoegen heb ik mijn beeldschermadapter eindelijk aan de praat gekregen.
Het enige probleem dat nu rest is het geluid: ik heb geen geluid.
In Apparaatbeheer staat dat mijn 'High Definition Audio Device' niet kan starten (Foutcode 10), dit had ik al meegemaakt in Windows 7, maar toen geraakte het opgelost door deze driver te laten installeren op WinXP compatibility mode. Nu in Windows 8 begint hij met te installeren en na 5 seconden zegt hij 'Driver installation failed, please check your device and reboot your computer'.

Mijn media is een "C Media AZA AC 97 (onboard) soundchip"

Hopelijk weet iemand een antwoord anders zal ik moeten terug gaan naar Windows 7...

Met vriendelijke groeten
 
De AC '97 is een oudere geluidskaart. Het kan heel goed dat Windows 8 geen ondersteuning voor deze geluidskaart biedt.
Als ik het goed begrijp, was er wel geluid in Windows 7? Dan is het misschien mogelijk dat stuurprogramma te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Ja, in Windows 7 werkte hij wel, dus in Windows 8 ook dacht in maar toch niet.. Ik heb al geprobeerd om met drivermax de driver te ex- en inporterrn maar dit lukt ook niet..
 
Als ik dit probeer te installeren krijg ik de foutmelding

"windows x64 driver (rtkvac64.sys) niet gevonden"

Alhoewel ik hem wel vind in c:\windows\system32\drivers, maar ik heb die daar zelf geplaatst denk ik.
Moet ik dat sys-bestand installeren ofzo?
 
64 bit
Als het echt niet anders kan zou ik wel kunnen overschakelen naar 32 bit, maar dat hou ik liever als laatste oplossing.
 
Sorry, heb ik al geprobeerd, werkt ook niet.
Er zit wel geen setup bestand in die driver, dus ik probeerde via apparaatbeheer maar die vind geen passende drivers..
 
Dan ben ik bang dat met Windows 8 de ondersteuning voor deze geluidskaart is beëindigd. De keuze is dan tussen het installeren van een nieuwe(re) geluidskaart of downgraden naar Windows 7. Het spijt me dat ik je niet heb kunnen helpen... :confused:
 
Een nieuwe geluidskaart is geen optie want de audio is on-board, daarvoor zou ik dan een nieuwe geluidskaart moeten kopen..
Zou het lukken als ik de 32bits versie installeer?
Zou je ook nog even willen zoeken naar die driver aub? :)
 
Ok, bedankt!
ik zal morgen alles herinstalleren, zal iets laten weten achteraf.
 
Ja! Op de 32 bit werkt het wel! :)
Dus voor iedereen die nog de oude AC97 geluidskaart heeft, 32bit is de enige optie..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan