Windows 8 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolo89

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
6
Hallo mensen. Na een nieuwe laptop (sony vaio) gekocht te hebben, met standaard windows 8 erop, leek alles goed tr gaan. Tot afgelopen vrijdag. Er moest geupdate worden ( de nieuwe msn messenger) en daarbij kwam er een foutmelding. Hij moest dus even opnieuw opstarten zei hij en klaar is kees. Maar helaas, bij het opstarten kwam hetmooie nieuwe windows 8 logo, hij ging schijven op fouten controleren en dat doet hij nu al zo'n 3 dagen. Ik heb windows 8 hier orgineel op een schijf liggen. (geleend van mijn werkgever, mocht het nodig zijn)

Ik wil dus eigenlijk windows maar opnieuw erop zetten, maar omdat ik windows niet opkan, kan ik ook demogelijke bios startup niet aanzetten.

Wie o wie zou me uit de brand kunnen helpen? Ik kan mijn laptop wel laten maken, maar dan ben ik hem 2 weken kwijt, en heb het dee dat ik het zelf ook wel (met jullie hulp hopelijk) op kan lossen..

Alvast hartstikke bedankt!
 
ik wil dus eigenlijk windows maar opnieuw erop zetten, maar omdat ik windows niet opkan, kan ik ook demogelijke bios startup niet aanzetten.

wat je hier zegt klopt ten eerste niet. het eerste wat je laptop doet is de bios starten en dan kan je op f2-f6-f12 ofzo drukken om erin te komen. vanaf daar kun je selecteren waarvan je wil booten.al ga je niet de bios in gaat je laptop dan pas windows opstarten.
 
Ik heb al deze combinaties al geprobeerd, maar hij opent toch echt niets. Ik had al ergens gelezen dat w8 geen bios standaard aan had staan? Tevens is het laptoptype: SVE1712L1EW.NL3
 
Weer wat verder gekomen na al die tijd.. Smart harddrive detects error. Please consider to backup. Press any key to continue.. Hij doet daarnA weer helemaal niets..
 
Laatst bewerkt:
Probeer escape eens om in je bios te komen
 
Geprobeerd, maar hij blijft doorschieten. Moest volgens het boekje op assist of f12 drukken. Hij laat ook dan foutmelding zien
 
Het lukte allemaal niet, sony komt hem van de week ophalen. Alvast allemaal bedankt voor het meedenken, en ik zal laten weten wat ze zeggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan