Windows 8 tegels doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

belumcukur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Hallo mede forumleden,

Sinds enige tijd heb ik een Dell PC die met Windows 8 werd geleverd. Alles werkte prima maar de laatste weken werken veel tegels niet meer. Of ik krijg helemaal geen reactie als ik er een aantik (het is een pc met een aanraakscherm), of ik zie heel even het opstartscherm van de app maar daarna krijg ik direct weer het opstartscherm met alle tegels in beeld. Dat laatste gebeurt bijvoorbeeld met Windows Store. Updates verschijnen ook niet in de tegels.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe ik het kan verhelpen?

Mijn dank alvast voor het meedenken.

De updates verschijnen bij mijn weten ook niet in de tegels, maar in de Store zelf. Rechtsbovenin staat er dan of er updates beschikbaar zijn. Vaak zijn dat er bij 1e installatie van een laptop +- 24 stuks aan updates.

Heb je al geprobeerd de tegels te verwijderen en opnieuw toe te voegen aan je scherm?

Probleem is niet dat ik geen updates te zien krijg. Die staan wel in de tegels. Probleem is dat als ik een tegel aantik, er niets gebeurt.

^in windows 8 heb je ook de nieuwe functie om systeemherstel te doen die gewoon windows opnieuw installeerd zonder dat het invloed heeft op je bestanden. Ik heb het probleem met 'kapotte' tiles zelf ook gehad en na een schone installatie was het opgelost. Ik denk niet dat je een schone installatie wilt doen, dus daarom kan je die systeemherstel optie mooi proberen. Je kunt deze vinden in het moderne configuratiescherm (PC-instelllingen wijzigen in de charms bar wanneer je in het start menu bent). In windows 8.1 staat de beschreven optie bij 'Bijwerken en herstellen' en dan 'systeemherstel'.

Dank LeoaprM95, die mogelijkheid had ik al ontdekt en al een paar keer uitgevoerd. Het helpt alleen niet. Blijkbaar is er geen systeemherstelpunt aangemaakt voordat de problemen begonnen. Een schone installatie is niet zo aantrekkelijk, want dan ben ik weer weken bezig om de boel op te bouwen zoals ik het graag wil hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan