Windows 8 - Tegels werken niet meer; bureaublad daarentegen nog wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

senseisyl

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Berichten
12
Omdat ik mijn HDD wil vervangen door een SSD (120G) wilde ik enkele mappen op de C-schijf verplaatsen naar de D-partitie, zodat ik vervolgens de C-schijf 1-op-1 kon kopiëren naar de SSD. Overigens heb ik voor het verplaatsen van de mappen de instructie via de volgende link exact (in in de veilige modus) gevolgd: http://www.schoonepc.nl/vragen/nb62-07_verplaatsen_mappen_ssd.html Dit is echter mislukt en bovendien werden niet alle bestanden naar de nieuwe locatie verplaatst. Daarom heb ik, nog steeds in de veilige modus, de mappen weer teruggezet naar de C-schijf. Ook nu kreeg ik de melding dat niet alle bestanden konden worden teruggezet. Ook heb ik daarna geprobeerd systeemherstel uit te voeren (in veilige modus), maar kreeg de melding dat systeemherstel niet kon worden uitgevoerd. Nadat ik Windows opnieuw had opgestart en met mijn live-account had ingelogd, werkten de tegeltjes niet meer. Zie onderstaande print screen: Ook zijn al mijn windows-apps verdwenen. Verder krijg ik twee beveiligingswaarschuwingen, waarvan de eerste heel vreemd is: "Klik hier om u meest recente wachtwoord in te voeren (belangrijk)" Zie ook onderstaande print screen: Overigens, als ik erop klik, gebeurt er helemaal niets. Wie o wie kan mij helpen dit probleem op te lossen, zodat alles weer naar behoren werkt. Alvast bedankt voor jullie support. :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij is herinstalleren de beste manier ... kopieren had nog kunnen lukken, door verplaatsen te kiezen heb je wsl broodnodige bestanden beschadigd.
 
Je zou zou nog Windows vernieuwen en/ of systeemherstel kunnen proberen.
Informatie
De kans is echter groot dat de Jean helemaal gelijk heeft.
Mvg Leo
 
Dank voor de reacties. Probleem is dat ik geen recovery-dvd heb, het betreft een OEM-versie van Windows 7, welke ik later heb ge-upgraded naar uiteindelijk Windows 8.1.
Er zit dus geen Windows DVD bij.
Systeemherstel werkt niet. Ik ben bang dat ik bij de fabrikant van mijn laptop moet zijn.

Mvg, Sylvain
 
Nee, ook F8 werkt niet.... Jammer, het beste is denk ik Asus benaderen voor een recovery DVD. Bedankt voor jullie tips.
 
Ik heb bij Asus een recovery dvd moeten aanschaffen voor € 45. Alles werkt nu prima en wat heerlijk zeg zo'n SSD!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan