Windows 8 terugzetten naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

carbolino

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo

Ik heb een acer espire one gekocht met Windows 7 voorgeinstalleerd en ik kreeg er een optie bij om voor 14,99€ te upgraden naar Windows 8. Daar heb ik dan gebruik van gemaakt en ben tot het besluit gekomen dat dit totaal niets voor mij is. Nu zou ik graag terug Windows 7 hebben maar ik zit met het probleem dat ik geen installatie cd/dvd heb. Dit zou nog zo geen probleem zijn want die kan je wel krijgen. Echter het probleem is dat ik geen cd/dvd player heb op die netbook. Er is bij Acer een optie van hen zelf om de fabrieksinstellingen terug te zetten maar die optie is verdwenen bij de installatie van Windows 8. Zou iemand mij kunnen helpen want ik erger mij uitermate aan Windows 8 en zou het graag opgelost hebben. Als ik wist dat die optie voor fabrieksinstellingen zou verdwijnen had ik het nooit gedaan maar ja.
Iedereen die mij zou kunnen helpen, alvast bedankt.

zet een win 7 op usb stick, en start dan van de stick de installatie op.
In de bios kan je de opstartvolgorde wijzigen.
De code van je win 7 staat op de sticker onderaan je netbook.

Ten eerste, bedankt voor de snelle reacties iedereen. Het lijkt misschien dom maar waar vind ik een Windows 7 want hij stond voorgeinstaleerd op mijn Netbook. Het aanpassen van de opstartmogelijkheden zal nog wel lukken, dat vind ik wel. Ik ben niet tevreden van Windows 8 omdat ze zeiden dat het zoveel sneller was dan Windows 7, ik ondervind dit zeker niet en het zal nog wel het meeste liggen bij de gewoonte denk ik. Het is totaal nieuw en het is onwennig. De Market dan als laatste, daar kan je niets kopen als je geen credit kaart hebt. Ze zouden misschien beter oplaadkaarten uitbrengen zoals bvb ituneskaarten.

Je kan makkelijk terug naar je fabrieksinstellingen zo krijg je weer windows 7 terug. Sla wel eerst al bestanden op een externe usb of HDD. Klik bij het opstarten op ALT+ f10 je kan een keuze maken klik dan op De pc herstellen naar de fabrieksinstellingen
SUCCES

Laatst bewerkt:
In de Bios kan ik toch niet terug naar fabrieksinstellingen. Heb ik geprobeerd maar nergens die optie te vinden.

Het is mij gelukt dankzij de hulp van Yasin890. Het was toch juist wat jij zij Alt+F10. Bedankt iedereen voor de reacties en de hulp. Ik kan nu terug verder met Windows 7. Great

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan