Windows 8 toetsenbord problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospaddestoel

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2012
Ik heb op mijn iMac Windows 8 geinstalleerd via bootcamp. Werkte uitstekend.

Was de versie van MSDN, Engelstalig. Nederlands gemaakt via langpack. Gister de Nederlandse instellingen overgezet naar het startscherm en welkomstscherm. Na een herstart kan ik nu mijn wachtwoord niet meer in typen en het on-screen toetsenbord is ook kapot (''kan het schermtoetsenbord niet starten''). Wat echter wel werkt, zijn andere orders via het toetsenbord. Bijvoorbeeld alt/tab waarmee ik kan wisselen tussen het wachtwoordenscherm en de melding dat het toetsenbord on-screen niet werkt. Met andere woorden, het probleem ligt niet bij het toetsenbord maar puur bij die instelling die ik heb aangepast.

Mijn vraag: hoe kan ik deze ongedaan maken zonder hierbij mijn wachtwoord in te hoeven vullen? Opstarten in veilige modus is onmogelijk aangezien Windows 8 daarvoor veel te snel opstart. Ik hoop dat iemand mij kan helpen zonder de vereiste dat ik Win8 opnieuw moet installeren!

Edit: ik heb zelf het vermoeden dat het kopieren van de engelstalige bestanden naar de NL-language map het probleem oplost, maar welke mappen moet ik dan hebben binnen de Windows map?

Laatst bewerkt:
Is het geen goed idee om een windows 8 topic te openen waar we onze ervaringen kwijt kunnen?

over het probleem, ik denk niet dat het door dat langauge pack zou komen. hier draai ik ovigerens de nederlandse versie van msdn.
bij het opstarten doet het schermtoetsenbord toch wel een klein beetje vreemd, maar niets bijzonders.

Kun je niet de nederlandse versie via msdn downloaden?

@royb3
Dit is toch het Windows 8 topic? Hier kun je alles kwijt. :D

Maar dit topic gaat over een probleem met het schermtoetsenbord?

Ja maar de subsectie is Windows 8, wat let je om zelf een nieuwe vraag te maken?

Is het geen goed idee om een windows 8 topic te openen waar we onze ervaringen kwijt kunnen?

over het probleem, ik denk niet dat het door dat langauge pack zou komen. hier draai ik ovigerens de nederlandse versie van msdn.
bij het opstarten doet het schermtoetsenbord toch wel een klein beetje vreemd, maar niets bijzonders.

Kun je niet de nederlandse versie via msdn downloaden?

Het komt ook niet zozeer door het language pack, het probleem is ontstaan bij het toepassen van details van het language pack, namelijk de Nederlandse taal in het inlogscherm. Daarna werkt dit inlogscherm niet meer.

Werken tooltjes als Hiren's Boot CD op de iMac en kan ik hiermee het wachtwoord weghalen van mijn account op Win8?

Opgelost door de iMac vanaf de Windows 8 CD te booten, voor de installatie voor ''repair computer'' kiezen en vervolgens navigeren naar ''Refresh your PC''. Nadeel is wel dat naast mijn bestanden en apps, alle geinstalleerde software (desktop software) verwijderd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan