Windows 8 update & upgrade problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Beste mensen,

ik heb een aantal maanden geleden aan Acer Aspire V3-571G laptop gekocht met Windows 8 64-bit er op geïnstalleerd (hierbij geen Windows cd/productcode meegekregen). Nu sta ik op het moment om mijn laptop te updaten naar Windows 8.1, maar loop ik tegen aardig wat problemen aan.

Ten eerste werkt mijn Windows Store niet, ik krijg de melding: "er is geen verbinding gemaakt met Windows store vanwege een serverprobleem of omdat er een time-out is opgetreden voor de netwerkverbinding. Wacht een paar minuten en probeer het opnieuw". Na wat rond gezocht te hebben op het internet blijkt dit probleem bij meer mensen voor te komen. Een oplossing wordt niet gegeven, de uitweg is enkel om Windows 8 geheel opnieuw te installeren.
Ten tweede blijkt mijn Windows update het ook niet te doen, als ik naar updates zoek krijg ik de volgende melding: "er kan momenteel niet naar updates worden gezocht omdat Windows-update-service niet actief is. U moet de pc mogelijk opnieuw opstarten."
Ten derde ben ik na wat gefrutsel op een Windows 8 setup gekomen die Windows dus zou moeten installeren. Alhoewel dit een nutteloze handeling is en ik dus al Windows 8 geïnstalleerd heb kreeg ik de volgende melding: "deze productcode kunt u niet gebruiken om een handelsversie van Windows 8 te installeren." (Productcode gevonden via een programmatie genaamd Productcode Viewer)

Mijn vragen zijn nu: hoezo kan ik niet updaten? Weet iemand hoe ik de Windows Store aan de praat krijg zonder Windows 8 volledig opnieuw te installeren? En wat houdt die melding over de productcode in?

Alvast bedankt en de beste wensen voor het nieuwe jaar

Luuk

Lijkt mij niet dat Windows Update vanaf het begin van gebruik het niet gedaan heeft. Wat heb je er aan software in de tussentijd opgezet?
'Boosdoeners' die ik zou verwachten dat ze Windows Update kapot gemaakt hebben zijn (o.a.):
Registry cleaners
Tune Up Utilities (en vergelijkbare 'booster' programma's, zoals GameBooster)

Tijs.

Voor zover ik weet heb ik geen van deze programma's (of dat soort) er opgezet. Heb geen virusscanner maar heb ook helemaal nergens last van en weet virussen vaak wel buiten de deur te houden. Heb werkelijk geen idee, heb ooit ook al met services zitten prutsen maar geen succes

Goed. Ben inmiddels al een stapje verder gekomen. Was er achter gekomen dat Windows update service gewoonweg ontbrak. Heb deze dus weer toegevoegd middels een register bestand en hierdoor was ik in staat 97 updates te downloaden waarvan er 70 zijn geïnstalleerd, dacht ik. Heb vervolgens Fixit1 uitgevoerd en die heeft de problemen opgelost:
- Windows Update error 0x80070057(2013-12-31-T-10_32_13) - opgelost
- Problems installing recent updates - opgelost

Na Fixit2 te hebben uitgevoerd bleek dat alle 97 updates weer geïnstalleerd moesten worden. Fixit2 gaf ook de volgende meldingen:
Problemen met het installeren van recente updates - niet opgelost
Check for missing or corrupt files - vastgesteld
Some security settings are missing or have been changed - opgelost
Service registration is missing or corrupt - opgelost
Windows Update-fout 0x80070057(2013-12-31-T-10_30_12) - opgelost

Ik ga nu voor de tweede keer de updates installeren en hopen op resultaat. Inmiddels geeft mijn Windows store al wel aan dat er 6 updates zijn, maar werkt nog steeds niet.

Het klopt dat fixit2 nogal een 'botte bijl' is (dus leidt tot weer diezelfde updates), maar vanuit hier was niet te beoordelen in welke staat jouw systeem / Windows updates is, dus vandaar dat ik die 'botte bijl' erbij gevoegd had.

We horen wel hoever je nu komt, ook m.b.t. de andere problemen.

Tijs.

Dat klinkt logisch, want je had ze eerder al geïnstalleerd, toch?
Enige wat nog rest deze specifieke updates blijven terugkomen (ik hoop van niet, anders moet je ze gaan 'verbergen').

Tijs.

De updates zijn gelukt, nu moet ik alleen de Windows Store nog aan de praat krijgen. Nog steeds de melding: "er is geen verbinding gemaakt met Windows store vanwege een serverprobleem of omdat er een time-out is opgetreden voor de netwerkverbinding. Wacht een paar minuten en probeer het opnieuw".

Een directe update naar Windows 8.1 werkt dus ook niet, omdat ik de store niet in kan en via een omweg (http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-key-only) lukt het ook niet omdat mijn productcode niet werkt.

Hoe nu verder

Doe eens de stappen van deze link, de posting van PeterDoggen op 23 november 23 2013 (oftewel: Windows zo kaal mogelijk opstarten ("Clean boot"), dus zonder allerlei anti-virus, firewall etc.

Meer tips heb ik zo snel niet. Overigens zou Microsoft je gratis support moeten bieden bij Windows Update, maar probeer eerst wat hier boven staat.

Verder zou je "OPTION ONE", onderdeel "Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth" kunnen doen op deze link (niet specifiek voor jouw huidige probleem, maar meer in het algemeen ihkv. de 'gezondheid' van (Windows Update van) Windows 8).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste,

die link had ik al eerder gevonden en de stappen van PeterDoggen uitgevoerd, maar geen resultaat. Heb nu "Pc vernieuwen zonder dat dit invloed heeft op uw bestanden" uitgevoerd en alles werkt nu eindelijk naar behoren. Het enige nadeel is nu dat ik dus alles opnieuw moet installeren maar goed. Blijkbaar is het een veelvoorkomende fout en ontbreken er cruciale systeembestanden of zijn deze corrupt. Via sfc /scannow in cmd konden deze niet hersteld worden.

Dank voor alle hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan