Windows 8 Upgrade Vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.318
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en ik kan, als Windows 8 uitkomt, voor €15,- een upgrade doen. Nou heb ik daar een paar vragen over.
Vraag 1: Als ik upgrade naar Windows 8, moet ik dan ook de drivers voor mijn laptop installeren? Of worden die automatisch geïnstalleerd?
Vraag 2: Als ik Windows 8 heb en ik heb de recoverypartitie niet verwijderd. Kan ik dan altijd nog terugrecoveren naar Windows 7?
Vraag 3: Raden jullie aan om een upgrade naar Windows 8 Professional te doen of denken jullie dat het die €15,- niet waard is?
Vraag 4: Zou ik, als Windows 7 gebruiker, veel moeten wennen aan de Metro Interface?
Alvast bedankt!
 
Over vraag 4.
Om te leren omgaan met de Metro interface heb ik de preview release van Windows 8 gedownload en geïnstalleerd in VMWare Workstation.
Zo heb je een virtuele machine waarmee je in ieder geval Windows 8 kunt leren kennen.
Misschien een ideetje. Het schijnt ook goed te werken in het gratis Oracle Virtual Box maar daar heb ik geen ervaring mee.
Je standaard installatie blijft dan geheel intact.

Een voorbeeldje van VMWare Workstation met verschillende machientjes op m'n Windows 7 PC:
http://www8.zippyshare.com/v/68644823/file.html
 
Laatst bewerkt:
1. theoretisch ja, maar onbekend is hoeveel (soorten) drivers 8 buildin meekrijgt. Wie weet zitten er zoveel drivers in meegebakken dat je verder niets meer nodig hebt. Een mailtje naar de laptopfabrikant zal uitsluitsel moeten geven. Daarnaast : de laptop fabrikant verkoopt 'm je voor 7 en niet voor 8. Dat er dus mogelijk kleinere of grotere compatibiliteitsprobleempjes kunnen zijn valt niet uit te sluiten. Daarnaast mag je van Microsoft weer verwachten dat alles wat onder 7 werkt, door hen ook automatisch op 8 zal kunnen draaien, m.a.w. dat zij daar 8 voor aanpassen.
2. ja
3. altijd doen denk ik, zeker voor zo'n luttel bedrag
4. geen flauw idee (maar die is door edmoor prima beantwoord lijkt mij)
 
Laatst bewerkt:
@edmoor

Ik heb op Youtube even gekeken naar iemand die Windows 8 Release Preview uitprobeert, en het ziet er helemaal niet zo moeilijk uit:).

@gast0225
Bedankt, ik denk dat ik toch voor Windows 8 ga, omdat Windows 8 eigenlijk uniek is. Bijna niemand heeft Windows 8 tegen die tijd dat ie uitkomt.

Ps. Ik heb de Asus X53SD-SX209V.
 
Het is ook niet moeilijk maar zelf vind ik het altijd fijner om iets nieuws eerst in een virtuele omgeving te proberen.
Dan blijft je eigen systeem ongemoeid en kun je er toch lekker mee spelen.
Het duurt nog even voordat de officiële Windows 8 uitkomt en zo kun je er in ieder geval mee werken en tegen die tijd een gedegen keuze maken.

Windows 8 met de Metro interface vind ik zelf heel erg prettig werken maar je moet het wel goed leren kennen.
Ook is het gebruik van een breedbeeldscherm wel een pré.
Denk niet bij de eerste kennismaking van: "Dit is niks." Want het is wel even wennen maar het werkt echt prettig, al is dat nogal persoonlijk uiteraard.
 
@edmoor

Ik durf niet met mijn nieuwe laptop virtueel dingen te gaan draaien. Bedankt allemaal voor het beantwoorden van mijn vragen:thumb:!
 
Ik kan er geen enkele reden voor verzinnen maar dat moet je uiteraard zelf weten.
 
Ik heb inmiddels mijn laptop geupgradet naar Windows 8 en het bevalt erg goed. Ik hoef maar weinig te wennen en heb geen compatibiliteitsproblemen. Alles werkt:D!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan