Windows 8 upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter ytr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ytr

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Hallo,

Ik wil graag mijn laptop upgraden van Windows Vista 32bit naar Windows 8 64bit. Drivers zijn denk ik geen probleem.
Maar, een vriend vertelde me laatst dat je Windows nooit moet upgraden, omdat dat je hele computer verpest. Mijn vraag is: Is dit zo, en is dit ook nog bij Windows 8 het geval? (ik had ergens gelezen dat Win8 het upgraden veel beter doet). Heeft het zin om de DVD-versie te kopen of kan ik de upgrade net zo goed downloaden?
Verder vraag ik me af wat er allemaal behouden kan blijven en wat er allemaal verloren gaat (programma's, bestanden); en of er nog andere dingen zijn waar ik rekening moet houden bij de upgrade.

Alvast bedankt, Jim :)

PS.
Laptop: Compaq Presario CQ70
3GB RAM, 1,66 dualcore Intel proc., 1440 x 900 scherm
Ik gebruik een Wacom Bamboo Fun als muis.

En welke fuctie heeft die vriend bij Microsoft?

Weet alleen niet wat je met W8 wil, leuk als je een touchscreen hebt, zou eerder voor W7 kiezen, een redelijk probleemloos OS in de Microsoft termen dan.

Hij heeft Linux :P dus hij probeert me niet duurdere volledige versies te slijten hoor...
Ik wil Windows 8 omdat ik eindelijk van dat rot-Vista af wil en Windows 8 gewoon een verbeterde versie van W7 is + Metro (en dat vind ik helemaal niet erg)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, welke info heeft hij dat hij je kan wijsmaken dat upgraden (software) je hardware kan aantasten, heb zulke onzin nog niet gehoord.

Ik wil graag mijn laptop upgraden van Windows Vista 32bit naar Windows 8 64bit. Drivers zijn denk ik geen probleem.
Maar, een vriend vertelde me laatst dat je Windows nooit moet upgraden, omdat dat je hele computer verpest. Mijn vraag is: Is dit zo, en is dit ook nog bij Windows 8 het geval? (ik had ergens gelezen dat Win8 het upgraden veel beter doet). Heeft het zin om de DVD-versie te kopen of kan ik de upgrade net zo goed downloaden?
Verder vraag ik me af wat er allemaal behouden kan blijven en wat er allemaal verloren gaat (programma's, bestanden); en of er nog andere dingen zijn waar ik rekening moet houden bij de upgrade.

Je zal sowieso alles al moeten herinstalleren......
Je kan alleen upgraden van 7 naar 8 met behoud van alle programma's......
In jouw geval komt er nog bij dat je van een 32 bit os wil upgraden naar een 64 bit os,en dat gaat al helemaal niet lukken,zelfs niet met windows 7 naar 8 of windows 8 32 bit naar 8 64 bit.......
Gewoon die upgrade kopen en downloaden.... ..het is ook mogelijk om dan evt een 2de partitie te maken,zodat je vista en 8 beide kan draaien ..

Laatst bewerkt:
Oke, nou ik wil echt helemaal af van vista dus dualbooten lijkt me niets...
Maar ik denk dat ik dan niet ook de overstap maak naar 64bit, te veel gedoe. En zoveel sneller wordt mijn laptop er toch niet van, (ik heb maar 3GB RAM)... toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan