Windows 8 verkorte namen

• Onderwerp starter Onderwerp starter heula
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Onlangs mijn OS geupdate van Windows 7 x64 naar Windows 8 x64.

Ik heb nu te maken met twee problemen. Verkorte namen van mappen in batch bestanden en de rechten om ze uit voeren.
Ik heb diverse batch bestanden die ik zo nu en dan moet draaien en dat ging in Windows 7 zonder enig probleem maar blijkbaar gaat het in Windows 8 weer anders en daar kom ik dus niet helemaal uit.

Allereerst moeten de batch bestanden worden uitgevoerd als administrator anders heb ik te weinig privileges om het uit te voeren.
Hoe kan ik dit omzeilen behalve iedere keer met de rechtermuisknop uitvoeren als te kiezen?

Tweede probleem

Omdat het een x64 OS is zijn er twee program files mappen en was de verkorte naam voor Program files "Progra~1" en voor Program Files (X86) "Progra~2"
Dat werkt dus nu in windows 8 niet meer zo en bij het uitvoeren van mijn batch wordt er een map Progra~1 of Progra~2 aangemaakt.
Mijn vraag is dan ook hoe worden deze mappen verkort aangeduid in Windows 8?

Bedankt.

In Windows7 en 8 kun je gewoon de volledige mapnaam invoeren, hoeft niet een verkorte DOS naam te zijn.

Groeten Marcel

Het werkt (nog) niet met de volledige naam in plaats van de verkorte dos naam.

Dit is een lijn uit mijn batch.

xcopy "\\HOME-SERVER\Software\Installatie map\MediaBrowser\Application.png" C:\Program Files (x86)\MediaBrowser\MediaBrowser: /y /r /c /v /i

Als ik dit uitvoer krijg ik invalid number of parameters.

Dit was de lijn die perfect werkte onder windows 7

xcopy "\\HOME-SERVER\Software\Installatie map\MediaBrowser\Application.png" C:\Progra~2\MediaBrowser\MediaBrowser: /y /r /c /v /i

Wat moet er nog aangepast worden zodat het wel werkt?

Oké dat werkt gedeeltelijk.

Met de quotes er om heen werkt in een andere lijn uit mijn batch de start command niet meer.

Start "C:\Program Files (x86)\mediabrowser\mediabrowser.exe" - werkt niet in Win8
Start C:\Program Files (x86)\mediabrowser\mediabrowser.exe - werkte prima in Win7 en sloot het cmd venster netjes af.

Deze lijn doet niets mee maar als ik start weghaal wel maar dan blijft het cmd venster geopend staan.
De command exit aan het eind van de batch werkt ook niet.

Vond dat DOS beter werken dan al dat nieuwe.

Hoe krijg ik mijn batch zover dat deze gesloten wordt na het uitvoeren?

Dos? werkte ME als laatste Microsoft OS mee, NT werkt met de command-line, een shell.

Ik bedoel dat de Dos commands die ik ken goed werkte en nu in Win8 alles weer anders blijkt te zijn en dus niet beter werkt.
Maar een echt antwoord op mijn vraag heb je dus niet?

start /d "C:\Program Files (x86)\mediabrowser\" mediabrowser.exe

zoiets zou moeten werken

Fantastisch, dit werkt en zijn antwoorden waar ik wat mee kan.

Bedankt allen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan