windows 8 verwijderen van nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

carrotbird

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2013
wie kan mij uitleggen hoe ik windows 8 kan verwijderen van de pc en er windows 7 voor in de plaats kan zetten?
ik heb een medion pc met voorgeinstalleerde windows 8 gekocht
ik heb van alles geprobeerd maar hij wil er echt niet af
in de bios gezet dat ie van dvd moet opstarten , maar dat wil ie niet
met f8 geprobeerd , dan doet ie het een gedeelte maar nadat ie opnieuw opstart gaat ie niet verder met installeren (heb ook geen muis)

hopelijk is er iemand die me uit de brand kan helpen :shocked:
vriendelijke groet carrot

Vaak zit er in de bios de optie om bij het opstarten een keuze menu te krijgen vanaf waar gestart moet worden. Meestal is dat de F8- of de F12-knop die (voor alle zekerheid herhaaldelijk) ingedrukt moet worden zodra de pc start. Kijk anders even in het handboek voor het moederbord welke knop het is die ingedrukt moet worden.
Als dat lukt kan er gekozen worden voor starten vanaf de DvD waar de Win 7 installatie staat.
In het begin van de Win 7 installatie gaat u dan naar geavanceerd en daar is het dan mogelijk om de bestaande partitie waar nu win 8 staat te formateren.

Hoi Carrotbird,

Veel nieuwe systemen zijn EUFI geïnstalleerd, en staat het bios ook opstarten in UEFI mode.
Die zul je moeten veranderen naar LEGACY BIOS, even opnieuw starten, weer het bios in en dan kan je de DVD speler selecteren als eerste boot apparaat.
Dan zal het lukken.
Succes:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo,

Eerst de windows 7 CD erin doen dan formatteren en dan de windows naar keuze erop zetten.... Altijd zorgen dat de schijf leeg is(bij een nieuwere waar je een oudere over wilt doen)

Het enige dat ik me hier afvraag is waarom je dat zou willen.

Die vraag is niet zo moeilijk te beantwoorden: installeer en probeer windows 8 maar eens uit als je windows 7 gewend bent.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb Windows 8 al vanaf dat het beschikbaar is op mijn PC staan waar eerst Windows 7 op draaide en dat bevalt me prima.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je terug naar Windows 7 willen?
Ja, 8 is wennen, maar na een weekje kom je erachter dat het veel beter werkt.
En het is veiliger.

Dag carrotbird,
Ik stoei met hetzelfde. Ik heb de EUFI omgezet naar BIOS legacy, de volgorde van booten veranderd naar de DVD-drive eerst en windows 7 installatie cd start normaal op. Door compatibliteitsproblemen kan ik de muis+mousepad niet gebruiken dus ben ik beperkt om mijn toetsenbord te gebruiken en heel vaak tab en enter te toetsen om instellingen toe te passen. Nadat de taal&toetsenbord keuze is gemaakt, wordt er een error gegeven die de installatie annuleert en ben ik weer terug bij af. Voor de geïnteresseerden: Na 3 maanden ermee werken ben ik er nog steeds ontevreden over. Ik heb het een eerlijke kans gegeven.
Ik ben er momenteel ook nog niet uit hoe ik windows 8 van mijn packard bell easynote af kan krijgen, maar weet wel dat als het nog een paar weken langer duurt dat de laptop op marktplaats eindigt en ik dan maar zelf een laptop ga samenstellen. Bij het zelf samenstellen krijg ik tenminste de optie om windows 8 te vermijden.
Hopelijk inspireer ik je met dit laatste.

dank jullie voor de reacties
ik heb het na 2 dagen stoeien voor mekaar gekregen, ik kreeg ineens een melding dat win 7 fat 32 of ntfs ondersteund maar geen GPT. ik had daar nog nooit van gehoord,maar na dat ik in de bios van alles heb lopen veranderen en nog 1poging deed ging het zowaar,en ik had ook een werkende muis want die had ik niet bij de vorige pogingen :-)

en over windows 8 ik vind het echt niet fijn,mischien op me tablet maar niet op me pc
het kan mischien een kwestie van wennen zijn, maar ik vind het al waardeloos dat je allemaal gegevens moet doorgeven om een account aan te maken,dat vind ik dus helemaal niet veilig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die opmerking hoor je vaker.
Ik heb echter nog nooit voor Windows 8 ergens gegevens hoeven door te geven en ik heb het nu toch op 3 PC's thuis geïnstalleerd.
Ja, er wordt tijdens installatie om gevraagd, maar er is niks verplicht.

De startknop mis ik ook niet. In eerdere versies van Windows gebruikte ik die alleen om de PC af te sluiten.

Hoi carrotbird,

Je had ook kunnen overschakelen naar een 'lokaal' account, dan heb je hetzelfde principe als in Windows 7, word niets gesynchroniseerd...
Zoals gezegd door andere forumleden is Windows 8 wat lichter en zal in de praktijk ook wat sneller opstarten, en het algehele 'gevoel' wat soepeler.
Er is op dit moment veel software te krijgen om een startknop te plaatsen, die het vertrouwde bureaublad van Windows 7 weergeeft.
Bovendien heeft Microsoft aangekondigd dat de startknop misschien wel weer terugkomt.

En, ik hoop wel dat je een backup gemaakt hebt van de Windows 8 installatie, want daar heb je wel voor betaald...
Dit voor als je je in de toekomst bedenkt...?

@Mik Zjegger en WDHBGS Als Windows 7 of Windows 8 geïnstalleerd is op een GPT gepartitioneerde schijf is het inderdaad veiliger.
GPT, wat staat voor GUID (globally unique identifier) partition table, is beter bestand tegen corruptie. Zo worden er twee exemplaren van de GPT-header (plus partitietabel) opgeslagen. De partitiegegevens zijn bovendien met CRC (cyclic redundancy check) beschermd tegen logische corruptie.
ALINEA 3

BRON

Laatst bewerkt:
en over windows 8 ik vind het echt niet fijn,mischien op me tablet maar niet op me pc
het kan mischien een kwestie van wennen zijn, maar ik vind het al waardeloos dat je allemaal gegevens moet doorgeven om een account aan te maken,dat vind ik dus helemaal niet veilig.

Helemaal met u eens. Toen ik win 8 installeerde heb ik dan ook consequent al dit soort informatie en on line aanmeldingen weggelaten. Dan kan je dus niets downloaden uit hun "appswinkel" maar daar zat ik toch al niet op te wachten. Bovendien is er voor alles wat een mens ooit zou willen aan extra software altijd een gratis equivalent.

Ook het probleem van de desktop en het ontbreken van de start-knop (en een aantal andere zaken waar velen zo aan gehecht waren geraakt) is eenvoudig op te lossen door deze gratis tool te downloaden: Classic Shell (hier te vinden http://www.classicshell.net/).
Alle andere tekortkomingen en regelrechte bugs, zoals bijv. 10 minuten lang een zwart scherm tonen en niets melden, zullen hopelijk bij het eerste SP verholpen worden.

Alle andere tekortkomingen en regelrechte bugs, zoals bijv. 10 minuten lang een zwart scherm tonen en niets melden, zullen hopelijk bij het eerste SP verholpen worden.
Nog niet meegemaakt, terwijl ik Windows 8 toch op meerdere PC's heb draaien.

Edmoor, moet u maar eens googlen op windows 8 + zwart scherm. Zult u zien dat dat redelijk vaak voorkomt.

Ik zeg ook niet dat ik je niet geloof, want je zult het niet zonder reden zeggen.
Zelf heb ik het nog niet meegemaakt. Op m'n eigen PC's thuis niet en ook niet op een stuk op 10 laptop's die op kantoor met Windows 8 draaien.

die zwarte schermen heb ik ook gehad,dacht eerst dat ie vast zat ofzo,maar na een hele poos kwam er weer beeld,en toen ik windows 8 ging terugzetten met wat op de d schijf stond duurde dat slechts 4 uur
het is een i7 en was echt helemaal clean.

@Mjk Zegger, ik had ergens gelezen dat het Windows 8 echt veiliger is dan Windows 7.

als je een beetje weet wat je doet kan elke windows veilig zijn denk ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan