Windows 8 verwijderen voor windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

dana43

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Berichten
14
Hallo, vandaag mijn nieuwe laptop ontvangen. HP 15-r020nd
Nu lukt het me niet om windows 7 erop te krijgen. Windows 8 vind ik niks.
Ik heb de bios opstart aangepast, maar hij start niet op met cd rom, dus ook geen windows 7...
Kan iemand mij hiermee helpen?
 
Secure boot in de bios staat uit?

Optie op in de bios de legacy bios te starten?
 
Yep Secure boot staat uit, ik krijg met geen mogelijkheid een usb stick of cd werkende.
 
Dat kan inderdaad heel lastig zijn op een HP laptop.
Vaak is zo'n laptop zo ingesteld (in de bios) dat een (her)installatie van windows altijd vanaf een HD-partitie gaat (dat is wat anders dan secure boot). Dat moet eerst uitgeschakeld worden.

Mocht dat allemaal niet lukken, dan is er nog een tooltje Classic shell http://www.classicshell.net/ dat win8/8.1 een beetje werkbaar maakt qua interface, maar het blijft behelpen vergeleken met win7, dat ben ik met u eens.

Nakomend:
op pagina 66 van het handboek dat bij de laptop hoort staat het volgende over herinstallatie van windows anders dan vanaf de standaard herstelpartitie::

Opstartvolgorde van de computer wijzigen
Als de computer niet opnieuw start in HP Recovery Manager kunt u de opstartvolgorde van de
computer wijzigen. Dat is de volgorde van in het BIOS vermelde apparaten waar de computer
opstartgegevens zoekt. U kunt de selectie wijzigen voor een optische schijf of een USB-flashdrive.
Voor het wijzigen van de opstartvolgorde:
1. Plaats de HP Recovery-media die u hebt gemaakt.
2. Start de computer opnieuw op, druk snel op esc en druk op f9 om de opstartopties weer te
geven.
66 Hoofdstuk 10 Back-ups maken, herstellen en terugzetten
3. Selecteer de optische schijf of de USB-flashdrive waar u vanaf wilt opstarten.
4. Volg de instructies op het scherm.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan