Windows 8 Video-driver onvindbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb mijn pc (64 bits proc.) van Windows 7 naar Windows 8 gebracht. Daarna 8.1 geinstalleerd.
De videokaart (voor 2 schermen) is een Matrox G550 LP-PCIe.
Ik krijg maar op één scherm beeld, omdat ik niet de juiste driver heb. Kan hem ook niet vinden, zelfs niet bij Matrix.com. Volgens mij is die site niet al te goed up-to-date.

Wie weet waar ik de juiste driver kan vinden?

Da's dan goed balen! Als je eenmaal twee schermen gewend bent, wil/kan je niet meer terug naar één...
Dat wordt, vrees ik, een nieuwe kaart voor deze HP-desktop. Mag bovendien niet zo'n hoge kaart zijn.
Wat kost zo'n ding eigenlijk. Ben geen gamer: puur tekstverwerken etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb nu een andere kaart geinstalleerd, een Club 3d Radion 6450 pci Express x1.
Nieuw probleem: dvi geeft niets af, nog geen knippering bij opstarten. W8 zegt geen tweede scherm te zien.
Eerste scherm op vga-poort aangesloten. Tweede scherm via dvi-vga stekker naar tweede scherm.
Bij apparatenbeheer (beelschermadapter) staat de 6450 goed vermeld. Bij pci zie ik wel een geel waarschuwingsteken, maar kan daar geen update op vinden.

Ik snap er niets meer van...

Foute kaart...

Heb nu een andere kaart geinstalleerd, een Club 3d Radion 6450 pci Express x1.
Nieuw probleem: dvi geeft niets af, nog geen knippering bij opstarten. W8 zegt geen tweede scherm te zien.
Eerste scherm op vga-poort aangesloten. Tweede scherm via dvi-vga stekker naar tweede scherm.
Bij apparatenbeheer (beelschermadapter) staat de 6450 goed vermeld. Bij pci zie ik wel een geel waarschuwingsteken, maar kan daar geen update op vinden.

Ik snap er niets meer van...

De Radion 6450 blijkt niet te kunnen doen wat ik wil: VGA en DVI tegelijkertijd laten werken. Nu andere kaart gekocht die meteen op beide schermen beeld gaf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan