Windows 8: Wat moet ik vooraf weten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nestles

Banned
Lid geworden
11 sep 2010
Ik overweeg om windows 8 op mijn computer te installeren om zijn layout. Is dit het waard? Kan ik de gewone programma's nog steeds draaien?
Wat zijn eventuele nadelen. Wat zijn andere voordelen naast de awesome layout

nadeel is voornamelijk dat de officiele versie nog niet uit is. je hebt dus te maken met een beta versie waar waarschijnlijk nog niet alle software voor geoptimaliseerd is. het kan dus enigszins instabiel zijn. als jij de layout als vooruitgang ziet zal het ongetwijfeld de moeite waard zijn hem te installeren. veel mensen vinden de nieuwe layout echter geen vooruitgang voor desktopgebruikers. dit omdat de nieuwe layout voornamelijk voor tablets gebouwd is.

nadelen zijn dus; nog geen ondersteuning, programma's kunnen instabiel zijn en je zult even moeten wennen aan de nieuwe layout.

ok thx ;)

ik wacht dan nog wel even een tijdje.... zolang kabelnoord maar geen torrentz gaat blokkeren.....

Nog een nadeel:
- Het is gebaseerd op touchscreens, indien je dit niet heb zal je de nieuwe layout erg vervelend vinden :P

Installeer hem in VMWare en je loopt geen enkel risico.

Is VMWare een boxie? Want die kunnen behoorlijk traag doen op mijn computer. Mijn laatste boxie met windows xp (dual login voor een MMO RPS :p) deed er 2 minuten over om op te starten. Alles liep vast tot hij was opgestart.. Toen deed alles vloeiend

Een triple boot is ook zeer wel mogelijk. Ik had XP, 7 en 8 preview. Uiteraard alle op een aparte partitie.
Na enige dagen perfect te draaien heeft 8 op de e.o.a. manier mijn hele systeem om zeep geholpen.
Niet meer starten, bsod's en meer.
Ik weet dat het een beta versie is en klaag er ook niet over.
Als je een dual cq triple boot wilt realiseren, zorg dat je ergens een image hebt weggezet.
In no time weer op de rails ;-)

Inmiddels heb ik hem in VMware 8.0 draaien. Welswaar ietwat sloom maar het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan