windows 8?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bfortbattle

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2012
hallo beste helpmij'ers

ik was van plan binnedkort een nieuwe pc te gaan kopen (heb ik al helemaal zelf samengesteld)
nou is mijn vraag: zal ik windows 8 of widows 7 erbij nemen? want nu scheelt het maar zon 5 euro en later upgraden kost 50 euro (legit)
aangezien ik windows 7 nou eindelijk een keertje ken nadat ik 3 jaar lang xp gebruikt had omdat vista volgens velen ook al "slecht" was
wil ik wel eens weten of dat ook geld voor windows 8 want het is meteen héél erg veranderd als je dat ziet

heeft iemand misschien ervaring met windows 8 en windows 7 dat je er wel aan went of dat de een beter is dan de ander ofso

en misschien kan iemand mij ook nog helpen met mijn nieuwe headset :P link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/736459-Gaming-headset-kopen

alvast bedankt

als je nog maar net aan windows 7 gewend bent,zou ik bij win 7 blijven
windows 8 is weer totaal anders ,en moet je alles weer opnieuw ontdekken:D

Windows 8, het is even een kwestie van wennen maar als je het een tijdje gebruikt merk je dat het een topsysteem is. De snelheid is ook veel hoger.

Aanrader

Beste gebruiker,

Mijn computer draait op Windows 8. Nu moet ik zeggen dat het een heel erg fijn systeem is, en echt een verbetering vergeleken met Windows 7. Aan de andere kant echter, is Windows 8 meer een systeem dat ontworpen is voor tablets en zou het gebruik ervan nog leuker zijn met een tablet.

Windows 8 heeft een nieuw startscherm dat je helemaal naar eigen behoeften kunt uitrusten met kleine en brede snelkoppelingen en bepaalde groepen snelkoppelingen. Ook is er nu de Windows Store waarin je diverse mobiele apps en games kunt downloaden voor je Windows 8 computer. Het nadeel: een groot deel van de spelletjes die normaal gratis is voor je smartphone, zijn in de Windows Store betaald. Ook heeft Windows 8 een ander nadeel, je zult een hotmail (Microsoft) account moeten hebben om in te loggen op je computer. Op zich wel handig, maar hij logt hiermee automatisch in op een ingebouwde messenger. Je kunt natuurlijk nog wel de messenger die je gewent bent installeren (als je messenger(s) gebruikt).

Uiteraard heb je nog gewoon je oude vertrouwde bureaublad. Deze zul je echter via je startscherm moeten openen, omdat je na het starten/aanmelden op je computer direct op je startscherm terecht komt en niet meer op je bureaublad. Wat de beveiliging van je computer betreft, kun je kiezen om een wachtwoord in te stellen of je computer te beveiligen met een pincode. Verder is al het gebruikelijke wat je gewend bent op oudere Windows versies gewoon nog steeds mogelijk. Windows 8 werkt (althans op mijn computer en de computers van vrienden/familie) sneller dan Windows 7.

Ik hoop dat mijn ervaring jou helpt een mening te vormen over het systeem. Ik raad het ondanks dat het voor een tablet nog leuker is toch aan. Ook voor op je desktop.

Met vriendelijke groet,

Elmigo

Laatst bewerkt:
hmm wordt je dan net als op je mobiel gespammed met e-mails omdat je e-mail automatisch aan staat?

Je kunt de ingebouwde messenger en de e-mail app altijd verwijderen. Je kunt ook een eigen e-mail adres instellen als je de app(s) toch wilt houden. Je ontvangt enkel spam als je dit op je eigen (ingestelde) e-mail adres ook ontvangt.

Kortom: in de e-mail applicatie zie je alleen de e-mails die je ook daadwerkelijk ontvangen hebt. Je ontvangt geen spam of pushberichten zoals op je mobiel.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan