Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
358
Beste mensen,

Ik heb nog een actiecode voor een upgrade naar windows 8.
Nu heb ik hier een aantal vragen over:

- Kan ik ipv een upgrade ook een schone installatie doen?
- Kan je met windows 8 alle programma's van 7 draaien?
- Ik heb gezien dat je er een heleboel troep (metro interface) bij krijgt, en daar staat dan in agenda/vrienden/games/etc, valt dit aan te passen in je interface? Dat je het weghaalt ofzo..
- Werken alle recente games (Battlefield 3, minecraft, etc etc) gewoon goed?


- Als ik een upgrade uitvoer, kan ik dan problemen krijgen met bijv. bepaalde programma's die het niet doen, registerbestanden die achterblijven, of andere dingen? Ik heb een aantal kleine aanpassingen in mijn windows, vandaar. (Loginscherm veranderd, nieuw plaatje/opstartgeluid getweakt).

- Heeft het nog voor/nadelen t.o.v windows 7? Ik weet dat 8 sneller is, maar ik bedoel qua gebruik.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
 
- Als het goed is moet je het installatiebestand downloaden van de site van Microsoft. Als het een .exe is, dan is de kan klein dat je een schone installatie kan doen (je moet de .exe openen in Windows). Het zou kunnen dat je de .exe uit kan pakken en kan branden op een cd en daarvandaan opstarten, maar dat moet ik even nakijken.
- Niet alle programma's zullen vlekkeloos werken, zoals je je waarschijnlijk nog kan herinneren van de overstap van XP naar Vista/Windows 7. Het meeste zal het wel gewoon doen, maar niet alles zal in één keer werken.
- Waarschijnlijk komt in Service Pack 1 van Windows 8 een mogelijkheid om de Metro-UI uit te zetten, maar tot die tijd kan je de enter-toets ingedrukt houden bij het opstarten (SP1 wordt verwacht rond april/mei)
- Zie punt 2
- Als je pc geleverd is uit de Microsoft store (daarvandaan de upgrade-code?) zou alles vlekkeloos moeten werken onder Windows 8. Wel zal je alle tweaks moeten herinstellen, omdat het toch een ander OS betreft.

Succes!
 
Het was een zelfbouw PC, ik kreeg windows 7 System builder packet, alleen CD en productcode 64 bits.
Kreeg een actiecode voor korting, upgrade voor €15 (of was het 30?)

Wil wel overstappen naar 8, maar ben bang dat alles niet werkt, of dat het gewoon niet fijn is om mee te werken.
Zou ik dan toevallig gewoon heel mijn windows kunnen backuppen, en als ik 8 niet fijn vind gewoon alles terugzetten?
 
Je kan je hele Windows 7 back-uppen met de ingebouwde back-up functie van Windows 7. Als je dan ook nog een herstel-cd maakt, zou je in principe je complete installatie weer terug kunnen zetten. Je kan ook proberen Windows 8 naast Windows 7 te zetten, zodat je ze beide kan gebruiken. Als je dan na een tijdje denkt: "Windows 8 is het toch niet helemaal", dan gooi je de partitie met Windows 8 erop weg en breid je de W7 partitie weer uit. Dit gaat waarschijnlijk alleen als je eerst een andere partitie maakt (dus voor de installatie)!
 
M'n hele SSD is ongeveer ~120GB (100GB in gebruik).
Dan zou ik dus gewoon 120GB moeten backuppen, hoe dan? externe HDD ofzoiets?

Windows 7 naast 8 zou ik liever niet willen, ik heb een paar kleine probleempjes met 7 (geluid random eruit vallen, net zoals muis en toetsenbord enz.)
Daarom zou ik dus over willen stappen, of gewoon alles opnieuw herinstalleren, maar ik wou sowieso toch ooit naar 8 overstappen, aangezien ik geen zin heb om alles te onderzoeken, het kan overal zitten.

Dus ik kan gewoon heel win7 backuppen (andere partities zoals een 2e HDD niet?
En dan windows 8 installeren, bevalt het niet gwoon alles weer terugzetten zoals het was in win7?

En kan ik ook windows 8 kopen, dan later installeren? Bijv morgen die upgrade kopen oid, dan over een paar maanden gaan gebruiken?
 
Ja, die moet je dan op een externe HDD back-uppen. Je zou ook een geen schone installatie kunnen doen, maar een upgrade. Al je instellingen zouden dan bewaard moeten blijven, maar de tweaks vrees ik niet.
Je hoeft in dat geval alleen je C:/ partitie (of waar W7 op geïnstalleerd staat) te back-uppen. Als je een herstelschijf maakt, zou je in theorie zo weer terug moeten kunnen naar Windows 7.
Microsoft: " De laatste dag dat je jepromotiecode voor het Windows Upgrade Offer kan inwisselen is 28 februari 2013. " Je moet dus voor maart de upgrade uitvoeren, anders ben je je geld kwijt.
 
Maar er staat dat je hem kan inwisselen tot 31 jan.
Dan moet ik hem nu 'kopen' en dan kan ik hem tot maart uitvoeren?

Ik weet alleen nog niet of je 'm dan op een DVD kan branden.
 
Ik denk dat de coupon die je hebt gekregen inwisselbaar is tot 31 januari en de upgrade zelf tot 28 februari.

Wat ik nu bedenk is dat als je alle instellingen + programma's wil behouden, kan je gewoon de download uitvoeren en W8 installeren. Wat ik wel zou doen is het .exe bestand kopiëren naar een harde schijf, zodat (als je installatie mislukt) je het nog een keer kan proberen.
 
Ik wou toch liever heel win7 backuppen, en dan gewoon een schone installatie doen van 8, dus gewoon 8 op DVD branden, weet niet of dat kan.
Ik ga maandag microsoft helpdesk wel bellen, op het forum reageert niemand.

Weet iemand toch nog hoe je win7 totaal kan backuppen op een externe hardeschijf, of hoe je windows 8 op CD kan branden?
 
Ga je windows 7 upgraden naar 8 is het sowieso zinvol om een schone windows 7 install te doen en daar windows 8 in upgraden.
Zeker als je windows 7 systeem al fouten bevat.
Als de fouten in windows 7 door hardware zijn onstaan zal je probleem zich ook niet oplossen met een upgrade naar windows 8.

En inderdaad, als je meer partities hebt kan je windows op elke partitie 1 keer installeren, en dan blijft je huidig opstartbaar, is veel slimmer als je genoeg partities hebt en je raakt geen enkele data kwijt.
Dat backupen, het is en blijft een lapmiddel in windows.
 
Laatst bewerkt:
Nouja, t komt denk ik niet door hardware, alles doet t gewoon.
Maar kan je windows 8 op dvd branden?

heb een ssd, een hdd, en nog een hdd.

SSD staat windows op, de HDD voor opslag, de ander voor backups.
 
en die ssd heeft maar 1 partitie?
in schijfbeheer kan je partities verkleinen.
maak er eens 2 van 60GB van, als je de huidige verkleint naar 60 GB onstaat er nieuwe ruimte om te formateren, je formateert dan die andere 60GB NTFS, installeer daar windows 7 op, en daar gooi je de upgrade van windows 8 overheen. je ouwe windows blijft opstartbaar, en de nieuwe ook.
Daarna kan je wel weer verder info krijgen om de ouwe 7 te verwijderen, en de machtigingen voor die partitie opnieuw in te stellen.

Ik heb nog wel 2 links voor je waar je van alles over de boot van windows kan lezen, is wel veel hoor.... het is geen oneclick solution.
Klik voor de eerste
Klik voor de tweede
 
Laatst bewerkt:
Nouja, heb nu nog maar 20-30GB vrij.
Wil toch liever dat ik Of 7 heb, of 8, anders kan ik net zo goed geen upgrade doen.
Maar, kan je windows 8 nou op een DVD branden?

Edit: ik heb nog geen 8 upgrade gekocht hoor, omdat je me nu topics laat zien met dual boots.
 
Laatst bewerkt:
Misschien snap je iets niet
Als je windows 8 op een andere partitie installeerd dan die waar windows 7 op staat via een schone windows 7, en daarover heen windows 8 upgrade, ben je je ouwe besturingssysteem nog niet kwijt, je ouwe zitten fouten in, dus denk je dat die upgraden goed zal verlopen??
terwijl je met de nieuwe bezig bent blijft je computer dus opstartbaar.
Het is niet zo dat je dan verplicht bent daarna windows 7 voor eeuwig te blijven gebruiken, die ga je dan verwijderen als windows 8 een doorslaant succes blijkt te zijn.
Je hebt nog maar 20-30 GB vrij? dan mot je dus eerst een opruiming gaan doen en je bestanden op een externe schijf zetten.
Windows 7 als systeem kan nooit rond de 90 a 100 GB gebruiken, hooguit 15GB, uninstallen van onnodige software kan ook helpen, aangezien je die windows toch niet meer wil gebruiken kan je dat ook gewoon doen.
Je komt er gewoon achter dat het niet allemaal een klein beetje is, als je dit soort dingen goed wil uitvoeren moet je in beginsel met een hoop dingen rekening houden.
Tijdje geleden wilde je voor een moeilijke oplossing het snel en in 1 klik, zo werkt het niet altijd... Lollypop

Als je de ssd kaart 120GB wil houden, dan moet je formateren en windows 7 eerst schoon installeren op je ssd kaart, in je windows 7 heb je al allerlei programma's geinstalleerd, er zullen dan ook zeker na een upgrade meer fouten in voorkomen, vandaar dan een schone install van windows 7 geadviseerd wordt, dat wordt eigenlijk al geadviseerd vanaf het moment dat het upgraden van windows mogelijk was.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan, maar ik zou toch liever een CD hebben, stel ik zou hem weer her-installeren na een aantal jaar, of door eenof andere reden.
Is dat dan nog mogelijk? Een cdbranden
 
Ik ga maandag microsoft even bellen, maar ik heb ook een aantal gecrackte programma's (mag ik hier volgens mij nite over praten) dus ik weet niet of dat werkt, maar ik vraag me af of softwareontwikkelaars ook de overstap bijhouden (java, adobe flash, google chrome, mn toetsenbord drivers) enzovoort, voor m'n moederbord zijn alle drivers er al maar voor een aantal dingen geloof ik nog niet.

Dus is het dan beter (stel het zou lukken) binnen een maand de upgrade nog te doen, of gewoon eind 2013? Die 50 euro extra maakt dan ook niet uit, ik weet niet hoe duur de CD versie van win8 pro dan is in die tijd?
 
Ach ja, gecrackte programma's, met key generators die je ook doodleuk in diezelfde windows 7 hebt geopent?
Dan is het ook wel logisch dat je systeem het niet goed volhoudt.
Dat zijn namelijk besmette tooltjes, net als de cracks zelf, die zijn meestal besmet.
exe bestanden openen gemaakt door crackers... ik zou dat niet doen.
Dus je komt hier om een probleem op te lossen, maar houdt achter dat je cracks gebruikt.
Is erg fijn voor de helpers.
Of was je in de waan dat je lekker online kan met gekraakte programma's?
Dan wil ik je wel van die naiviteit afhelpen.
Nu begrijp ik ook ineens je probleem van laatst, en waarom je onze oplossingen niet tolereerde, dank daarvoor :)

PS, als je denkt dat als je windows 8 installeert de gekraakte programma's beter zullen functioneren dan kan dat best,
alleen word je dan als je net lekker bezig bent wakker.

Wie heeft je trouwens op de gedachte gebracht om windows 8 te installeren?
Dat heeft alleen een meerwaarde als je een tablet gebruikt, of een laptop/monitor met touchscreen.
Anders heb je gewoon een windows 7 met een metroskin er bij...

Je hebt trouwens nog geluk gehad, ik heb mensen met gecrackte programma's in de weer gezien waar ze hun laptop na een besmette bios in den vuilnisbak konden smijten...
Nu tel je voor 2

Dus nu weet je ook de oorzaak van het probleem wat je hier beschreef.
Of moet ik dat anders zien?
Wij maar moeite doen om jou te helpen terwijl illegale software in jou systeem bezig is, lekker hoor!
Dat kan je inderdaad hier niet bespreken, klopt.

Ik raad je aan je ssd kaart opnieuw te formateren en windows 7 er opnieuw op te installeren zonder illegale cracks.
en als je weer eens zoiets hebt, zeg dan direct dat je cracks in je systeem gebruikt, dan hoeven de helpers hier niet eerst moeite te doen,
aangezien dit water naar de zee dragen is.
 
Laatst bewerkt:
Nee, daarvoor was het ook al zo, het is geen besmet tooltje aangezien ik 't gecand heb, helemaal veilig.
In ieder geval, alles doet het prima, alleen valt mn toetsenbord en muis er random uit, maar het komt niet door een of ander tooltje, aangezien ik dat proleem ook al had vóór ik dat deed.

Maar, is windows 8 dan wel 'beter' t.o.v 7 qua gebruik, installatie enz?
Ik wil het wel kopen dan, maar ben bang dat het tegenvalt, of dat sommige installaties niet werken.

Dan kan ik altijd nog teruggaan naar 7, maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik windows 7 helemaal back up, een dual boot zie ik niet zitten aangezien ik weinig ruimte over heb.
Zie bij sommige winkels win8 voor €50 maar de taal is dan 'DUT' dus duits schiet ook niets op..
 
Je hebt verder geen fluit aan windows 8, tenzij je een touchscreen wil gebruiken.
Anders baal je van 8 straks.
En dat de tooltjes door je antivirus komen wil niet zeggen dat deze als je het programma gaat installeren niks binnenhaalt.
Zo kunnen er straks zonder dat jij het weet wat SYS bestanden zijn bij gekomen in de driver map, geinstalleerd door de software, die vallen niet op, en zijn geen besmetting.
Tot de sys bestandjes wakker worden en elke keer gaan proberen virussen binnen te halen, dan zal geen virusscanner de driverbestanden (*.sys) als een virus zien, en jij ook niet, weet je wel iets van virussen, en hoe ze binnen kunnen komen?
Crackers zijn doorgaans zeer slimme mensen, alleen gebruiken ze hun kennis minder fris.

DUT?
is geen duits, ik mis die ene i
dutch is de engelse omschrijving van nederlands, in nederlandse winkels gaan ze geen duitse windows versies verkopen. In een winkel kan je dat ook vragen, dan hoef je nog steeds niks te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan