Windows 95/98 game

Status
Niet open voor verdere reacties.

d0mzy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2008
Dag allen,

Ik heb weer eens een oude pc-game uit de kast getoverd.
Het gaan om een oud pokémon trading game spelletje, misschien bekend.
Ik wil het voor de grap weer eens een keer spelen zonder succes.

Momenteel draai ik XP SP3 en de installatie verliep eerst niet. (Slecht besturingssysteem)
Vervolgens comp. geprobeerd in te stellen op 98/ME wat werkte.
Dus het spel startte vervolgens op en kon ik een .. 20 minuten zeker spelen, totdat het vasthing.
Geluid hangt ook, enige manier is CTRL-ALT-DEL.

Nu heb ik ondertussen de start-up.exe op comp. windows 95 gezet.
Nog steeds zonder succes, oftewel, spel hangt nog steeds na een minuut of 10 spelen.

Wat is dan het probleem? De nVidia 9600GT moet deze toch zéker goed kunnen draaien! :d

Leuk geprobeerd, maar ik denk dat dit helemaal niets met het spel zelf te maken heeft.
Het is een soort .. ja .. helper van het een eigen poké-trade-game, niet voor het spel.

Bedankt voor de moeite, ik denk niet dat ik hier iets mee kan.

Bedankt Bertus, duidelijke instructie.
Helaas is het geen dos-spel en is er geen site van de fabrikant om het te controleren.
Google geeft ook geen extra verduidelijkingen.

Meer ideeën? :confused:

Download PC-Wizard. Dat is een slim programmatje. Je kan dan zien wat voor een videokaart je hebt. Download het HIER.

Je kan dan al je gegevens zien. Installeer het en klik op het computerpictorgam aan de linkerkant van het programma.
Dat is als het goed is je 3D kaart. Kopieer al die gegevens die daar staat en plak het hier. Zet dan ook de systeemeisen van het spel hier neer. Misschien kan ik dan kijken of je 3D kaart wel goed is.

Een andere oplossing:
Als het spel vastloopt, kom er dan een foutmelding? Dit staat er dan in:
... reageert niet meer en moet worden afgedloten. Onze excusses voor het ongemak.
Kan je dan kiezen uit Rapport verzenden en Rapport niet verzenden?
Zo ja, Klik dan op Rapport verzenden. soms helpt dat.

Ik hoop dat je hier uit komt.

Met vriendelijke groet,
Robbert

Hoe vaak moet ik het nog vermelden.
Wat is dan het probleem? De nVidia 9600GT moet deze toch zéker goed kunnen draaien!

Systeemeisen:
133MHZ processor (ik heb een 2.4GHZ)
Windows 95/98 (Zoals gezegd, heb ik XP SP3)
16MB Ram
16-bit videokaart draaiend op 800x600 (Mijn videokaart heeft dat zeker wel, die draait op 512mb)

Probleem :
Spel loopt vast, geluid stopt ook. Enige mogelijkheid is taakbeheer.
Zucht...
20 minuten zeker spelen, totdat het vasthing.
Geluid hangt ook, enige manier is CTRL-ALT-DEL.

Meestal is het dus slim om de vraag eens goed door te lezen, dat scheelt herhalingen. En ook ik gebruik google, dus weet heus wel PCWizard te vinden.

Laatst bewerkt:
Veel oudere spellen werken gewoon niet goed op nieuwere besturingssystemen. Compatibiliteitsmodus helpt helaas ook maar in enkele gevallen. Als je wat tijd over hebt zou je het spel kunnen installeren onder Windows 95 of 98 m.b.v. virtualizatiesoftware zoals VMware Workstation of VirtualBox. VMware Workstation is commercieel, VirtualBox is gratis. Het kost wel even tijd om alles goed op te zetten, maar soms is dit de enige manier om zulke spellen goed te laten draaien op moderne systemen.

Hoe vaak moet ik het nog vermelden.

Systeemeisen:
133MHZ processor (ik heb een 2.4GHZ)
Windows 95/98 (Zoals gezegd, heb ik XP SP3)
16MB Ram
16-bit videokaart draaiend op 800x600 (Mijn videokaart heeft dat zeker wel, die draait op 512mb)

Probleem :
Spel loopt vast, geluid stopt ook. Enige mogelijkheid is taakbeheer.
Zucht...

Meestal is het dus slim om de vraag eens goed door te lezen, dat scheelt herhalingen. En ook ik gebruik google, dus weet heus wel PCWizard te vinden.

Ik probeer alleen maar te helpen hoor!!!!!:mad:

@ robbert

Dat begrijp ik. Ik vind het fijn dat je probeert te helpen. Soms is het toch wel irritant om dingen te herhalen. :o

@ M4RC0

Ik zal zo snel mogelijk proberen om VirtualBox aan de praat te krijgen. Ik laat snel iets van me horen.

Virtualbox krijg ik niet aan de praat.
De installatie van Windows 98 verloopt met een error, ook de installatie zelf levert niet veel soeps op.

Allemaal dezelfde tekens die het beeld vullen, waardoor ik maar moet kiezen welke keuze ik maak die ik toch niet zie.
Helaas is de limiet maar 100kb anders had ik graag een pic willen posten.

Meer mogelijkheden? Ik ga nu zelf even kijken naar VMWare. :confused:

Bedankt voor de link.
Ik zal er toch niet veel aan hebben.

Vraag is opgelost met de mededeling dat dit wel mogelijk is door te booten met besturingssysteem 98. Dit lukt met dualboot, of een programma zoals vmware.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan