Windows 95 backuppen naar 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deadcops

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo,

Ik wil een Windows 95 machine kunnen back uppen naar een NAS waar windows 2003 op draait.

De situatie is zo:
Wij hebben 2 netwerken. 1 domein en 1 netwerk met groepen. Deze zijn met elkaar verbonden door middel van een firewall. Het netwerk met de groepen mag op de NAS server komen. (Dit lukt ook bij alle 98 machines en hoger!)

Het probleem is dat het mij niet lukt om een netwerk schijf aan te maken omdat ik steeds de foutmelding krijg dat hij de directory niet kan vinden als ik \\computernaam\mapnaam doe. Pingen kan ik wel naar de NAS computer.

Hebben jullie mischien een idee wat er moet gebeuren om dit werkend te krijgen?

Hoi,

Je vraag is wel duidelijk, maar de dingen die je gedaan hebt snap ik niet:

Je hebt een netwerk met groepen? Bedoel je dat die in een zelfde werkgroep zitten?
En je hebt een Netwerk met een Domeincontroler? En die verbinding via de firewall kan niet. Je hebt waarschijnlijk een vertrouwensrelatie tussen het domein en de werkgroep?

In ieder geval heeft iemand hier:
http://techrepublic.com.com/5208-11185-0.html?forumID=85&threadID=188650&messageID=2377251
een oplossing gevonden. Ik weet niet of het werkt, maar als je de links daar volgt, kun je hopenlijk de oplossing vinden.

Succes!

Ik heb een netwerk met gewoon werkgroepen ja zoals de meeste mensen thuis hebben.
En een ander netwerk in een domein.
Deze netwerken worden van elkaar gescheiden door een hardware firewall die ook packetjes kan routeren. De netwerken zitten dus ook allebei op een ander subnet.

Maar iniedergeval bedankt voor de reactie en ik ga het proberen!

Dit is eigenlijk niet wat ik zoek.
De uitleg op die site die je mij gegeven hebt is om de windows 95 machine in het domein te kunnen krijgen. Maar dit is helemaal niet de bedoeling.

De bedoeling is eigenlijk dat ik vanaf de windows 95 machine die dus in een werkgroep zit (buiten het domein) dat hij op een NAS server (in het domein) kan komen.

Edit:
Ik heb nog iemand gevraagt hierover en die heeft mij verteld dat Windows 2003 een nieuwe security erin heeft zitten en dat die dus geen DOS en 95 meer toelaat buit het feit dat windows 95 waarschijnlijk niet een NTFS spport heeft.

Dus hier houd het op.

Bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan