Windows 95 Installeren onder virtual pc 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Omdat ik nog een oud spel heb (Jazz Jackrabbit 1) dat niet draait onder Xp wil ik Windows 95 Installeren via Virtual PC 2007.
Wanneer ik op de Windows 95 Setup klikt in de gewone Windows XP MCE geef hij aan: Setup kan niet worden gestart vanuit Windows NT.
Sluit Windows NT af en start MS-DOS.
Als u een eerdere versie van windows hebt, dient u deze versie te starten en vervolgen setup uit te voeren. Voer setup anders uit vanuit MS-DOS.
Hoe start je MS-DOS?
Als ik de Virtuele machine in Virtual PC opstart en de Win95 cd ligt in de lade gebeurt er niets
(Staat iets van:Client Mac).
Mijn pc heeft geen floppy drive! Wel USB.
Hoe boot je een pc met de Win95 CD?
Kan Windows95 wel draaien met deze specs of levert dat problemen op?
Specs:
Geheugen: 1GB
Pro. Intel Core 2 Duo 1,86 Ghz.
HD: 300 GB (2 GB aangemaakt voor Virtual PC)
Videogeheugen:256 of 512 mb
Moederbord: ConRoexFire-eSATA-2
P.s. M'n Computer lijkt moeite te hebben met het lezen van de CD-Rom met Win95 (Legaal & onbeschadigt,niet vuil) De speler maakt veel meer lawaai en reageert traag. Hoe kan dit?

Laatst bewerkt:
Je kunt Win95 natuurlijk altijd op je laptop installeren als dual boot, samen met uw XP. Dan moet je daarvoor wel een vrije partitie voorzien.
De beste optie is dan, zoals je zelf zegt, installeren onder VirtualPC (of nog beter: Vmware workstation ;))

Als je bij het aanzetten van de virtuele PC een minuutje of zo client mac ziet met die draaiende /-\-, dan wil dat zeggen dat hij probeert op te booten van uw PXE-server. Ik neem aan dat je die niet hebt, dus zal dat niet werken. Hij ziet uw CD dus niet
Ik ken VirtualPC niet echt, maar als ik naar VMware kijk is het niet voldoende de CD-drive te mappen naar de virtuele drive, je moet ook de opties "connect at startup" en "connected" aanvinken, anders lukt het niet. Kan dat ook zoiets bij VPC zijn?

Maar met de "wizzard programmacompabiliteit" kom je ook nergens, dit is te vinden onder start, programma, bureau accessoires. Hier zou je mee kunnen stoeien. Xp is redelijk goed in mekaar gezet om ook oude aplicaties te laten werken.

---

Ik heb nu een Win95 opstartdiskette, de CD-Rom is geplaats maar nu staat er dit:A:\>
Wat nu?
De echte C,D & E Partitsie heeft de NTFS indeling

Laatst bewerkt:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan.:confused:

Alle spellen zijn gewoon werkend te krijgen onder XP met die compatibiliteitsmodus.

Als je speciaal windows 95 erop wilt, eerst die instaleren op een FAT16 partitie, vanaf 4.00.950B, de OSR2 wil ook op een FAT32, en dan XP later installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan