Windows 95 naar 98 !! HELP DRINGEND !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbazuin

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2003
Berichten
11
Hallo,
Een Compaq Armada 1700 Laptop geeft vreemd probleem, kan windows.com niet vinden... Geeft alleen promp C/ aan... Windows start niet meer normaal op... Probeerde nu windows 98 te instaleren maar syteeem geeft nu aan dat het besturingssysteem de update voor W98 nodig heeft... Hoe kan ik deze W98 software instaleren...?? HELP
 
type eens bij c:\> win [enter] en geef door wat er dan gebeurd.
 
Hoi,

Om van windows 95 naar windows98 te gaan heb je de update cd nodig. Zomaar de 98 cd er in stoppen en installeren wil helaas niet.
Kun je niet je harddisk leegmaken en dan opstarten vanaf de cd van 98 en dan alles opnieuw installeren.
Vooraf wel even proberen of je vanaf je cd rom kan opstarten. Cd van 98 er in en dan laptop uitzetten en daarna weer opstarten als je dan in de setup van 98 kan komen dan kun je dus opstarten vanaf cd.

suc6.
 
???

Als ik het goed befrijp moet ik in BIOS aangeven opstarten vanaf cd rom ?? Maar hoe maak ik nu mijn harder schijf leeg met alleen promp C/ i.p.v. C:/ ??? ????
 
Ik denk dat ik het vat, je hebt het over windows.com kan niet gevonden worden, moet dat niet zijn : command.com ??
 
Command.com mist

Ja, klopt, command.com mist... Geeft eerst de melding windows 95 start op en geeft dan foutmelding en promp C/ meer niet... Tip ???
 
Tiborv,

Jij bent nog wakker. Ik denk dat jij helemaal gelijk hebt.
Maar laten we het antwoord maar afwachten.
 
Zeker een tip, neem een bootdiskette van Windows 95 (www.bootdisk.com) en start vanaf diskette.

Type dan bij A:/> het volgende: SYS C: [enter]

Diskette eruit en opnieuw opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Diskette ??

Stond windows 95 op, moet ik dan bootdiskette 95 maken ?? Of 98 ??
 
Ok

Ok, heb bootdisk 95 gemaakt, denk dat dat de juiste is...?? En dan ??? Eerst in bios opstarten vanf A mogelijk maken ?? en dan ??? gaarne info per stap, ben (nog) niet zo thuis in dit soort dingen...(maar ja, moeten allemaal ergens beginnen niet ??? haha :) )
 
95 is goed ja..

Na het opstarten vanaf diskette zie je A:\>

Daar type je:

SYS C:

Opdracht bevestigen via Enter en even wachten tot de melding "systeem is overgezet" (of in het Engels).

Diskette eruit en opnieuw opstarten.
 
samenvatting

Ok, dus 1)ik kijk eerst in bios van compaq of opstarten vanaf A geactiveerd is...2)dan computer afsluiten, 3)diskette plaatsen in a 4) computer starten 5) bij verschijnen van a prompt sys C: enter 6) opnieuw opstarten
Alles correct ????
 
Dat is de truc ja. Als dit niet lukt moet je de harde schijf laten controleren op defecten. (zou ik sowieso doen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan