windows 95 of 98 formatteren en instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Weet iemand of ik windows 95 kan verwijderen, en win.98 er dan opzetten, zonder problemen.

Ik vraag dit omdat ik gisteren bij een kennis dit geprobeerd heb, (alhoewel ik kreeg win.95 niet geformateerd via de win.95 opstartdiskette, waarschijnlijk omdat ik niet de goede commando,s heb ingetypt nadat ik de diskette erin had gedaan, nadat ik de diskette erin had gedaan gaf hij A:... en dan moet ik format C geloof ik invullen , maar hij gaf telkens aan dat ik verkeerde parameters invoerde), ik heb toen maar gewoon win98 via de cd eroverheen gezet, maar de problemen waren toen nog niet opgelost omdat win95 er ook nog opstond.
Maar nadat ik de win98 erover had gezet gaf de PC een melding dat hij naar stuurprogramma gegevens van de internet modem aan het zoeken was.
Mijn vraag is nu eigenlijk kan ik win98 op deze PC zetten, en kan mijn kennis dan nog internetten, want hij heeft een modem van een aantal jaren terug (Best 56000 data/fax/voice modem??), maar hij heeft geen software van deze modem.
Kan hij dan nog internetten als ik win.98 erop gezet heeft??

Wie kan mij helpen ?

groet

Format c: doe je met dit commando : a:>format c:

daarna kan je Windows 98 er weer zonder problemen erop zetten.

ik geloof dat ik deze commando ook ingevoerd heb??

maar vindt win98 dan ook de internet modem, want hij heeft geen software meer van die modem, en hij wil toch nog graag het internet op

C formateren

!) Ik zou C niet formateren als je niet zeker weet dat je alle drivers van de in de computer aanwezige hardware kan vinden.

2) sommige oude machines worden traag als je 98 installeert.

Het is dus maar de vraag of je vriend blij is met 98.

Eric.

Ja ik ben eerlijk gezegd ook aan het twijfelen om 98 erop te zetten, maarja als hij perse 98 erop wil hebben.

Overigens heeft hij volgens mij veel geknoeid met die PC, want ik wilde verschillende overbodige programma,s verwijderen via configuratiescherm_ software, maar dit lukte niet omdat ik van verschillende programma,s een melding kreeg dat hij bepaalde dll,s niet kon vinden.
Hij heeft totaal geen verstand van een PC maar heeft wel op een of andere manier behoorlijk geknoeid met zijn PC

wat de handigste manier vaak is is even een backup van de drivers maken die nu op het systeem staan.

hier http://www.zhangduo.com/ kun je een programma vinden genaamd My Drivers hiermee kun je een backup maken van de systeem drivers en deze op een veilge plaats wegzetten ( cd / diskette )

als je daarna opnieuw het besturingssysteem installeerd heb je iedergeval de juiste drivers bij de hand.

over het algemeen zullen die gewoon werken ja

anders is er nog een andere optie en dat is na installatie het programma aida installeren , met dit programma kun je zien welke hardware er in de pc zit en meestal ook via aida naar de website van de fabrikant gaan van die hardware om drivers te downloaden.

nu is aida zelf gestopt met het programma maar er is best nog ergens een versie beschikbaar bv hier http://195.241.84.246/zdnet/dlweek0409/aida32ee_393.zip

anders even google gebruiken en zoeken naar aida32

ok ik denk dat ik het zo misschien ga proberen vanmiddag
Ovgerigens heb ik Aida voor een paar weken terug toch nog gevonden via een andere site, ik weet alleen niet meer welke

Ik ben een aantal weken niet meer bij deze persoon geweest waarop ik 98 zou zetten, omdat ik het niet helemaal opgelost kreeg, ik heb hem daarop voorgesteld om win 95 te formateren (wat ik dus nog niet gedaan had), maar dat wou hij niet omdat hij de installatie cd van zijn internet modem niet vond en zodoende was hij bang dat hij internet niet meer op kon nadat ik 95 zou geformateerd zou hebben (overigens op het moment dat ik bij hem bezig was kwam ik ook niet meer op internet, hij kon iedere keer de server niet vinden)
Maar hij zou een professioneel iemand ernaar laten kijken heeft hij mij gezegd.
Ik heb de laatste 2 weken niks meer van die man gehoord, daarvoor heb ik hier ook niks meer laten weten, en op het ogenblik wacht ik gewoon af of hij nog iets van zich laat horen, dus??????

Ik sluit deze topic af met de melding dat het opgelost is, omdat ik niet weet wat in de toekomst gaat gebeuren met deze PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan