windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

tootjeey

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
27
hallo

ik heb thuis nog een oude windows 95 staan
kan ik hem nog gebruiken voor iets
hij heeft een RAM geheugen van 33mb en 2.1 gb hard disk
zou ik er iets van ubuntu of xubuntu op kunnen zetten omdat ik windows 95 niet meer opnieuw kan istalleren omdat ik de cd niet meer heb.

groeten thomas:p
 
oh

oh

zou kunnen
zijn er nog andere gratis dingen
ik heb ooit gehoord van zipslack zou die kunnen
 
Nee, zipslack is een soort van ripoff van Linux (als ik het goed heb begrepen), en linux gebruikt bijna hetzelfde systeem als windows XP. Dus da's denk ik niet mogelijk.
 
Vooral het ram-geheugen zal problemen op gaan leveren.
 
Laatst bewerkt:
Nee, zipslack is een soort van ripoff van Linux (als ik het goed heb begrepen), en linux gebruikt bijna hetzelfde systeem als windows XP. Dus da's denk ik niet mogelijk.

Linux is er, net zoals Windows, in vele soorten en maten. En lang niet allemaal hebben dezelfde eisen als Windows XP. Zie bijvoorbeeld eens http://damnsmalllinux.org/ .

Maar heb je enige idee wat je ermee wilt gaan doen? Want dan is het misschien ook makkelijker zoeken.


Overigens een HD van 2.1 Gb?? Weet je dat zeker. Want met die kleine hoeveelheid ram vind ik dat wel veel HD ruimte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je kijkt op de homepage van damnsmalllinux zie je dat hij een minimum van 128 mb ram nodig heeft.
 
Als je kijkt op de homepage van damnsmalllinux zie je dat hij een minimum van 128 mb ram nodig heeft.

Je leest die specs verkeerd:
# Run light enough to power a 486DX with 16MB of Ram
Hij kan dus draaien op een 486 met 16MB intern geheugen

# Run fully in RAM with as little as 128MB (you will be amazed at how fast your computer can be!)
Als je 128MB intern geheugen hebt, kun je de OS volledig in het interne geheugen draaien. En daarmee wordt het lekker snel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Linux is er, net zoals Windows, in vele soorten en maten. En lang niet allemaal hebben dezelfde eisen als Windows XP. Zie bijvoorbeeld eens http://damnsmalllinux.org/ .

Maar heb je enige idee wat je ermee wilt gaan doen? Want dan is het misschien ook makkelijker zoeken.


Overigens een HD van 2.1 Gb?? Weet je dat zeker. Want met die kleine hoeveelheid ram vind ik dat wel veel HD ruimte.

het is wel echt 2.1 gb omdat het in die tijd een stoere ''multimedia computer'' was
 
Je kan ook nog DOS of FreeDOS erop zetten, of zelf Windows98SE, mits je ergens een originele CD en boekje kan vinden.:D
 
Overigens een HD van 2.1 Gb?? Weet je dat zeker. Want met die kleine hoeveelheid ram vind ik dat wel veel HD ruimte.
Is dat een groot verschil dan, volgensmij is dat wel een goede verhouding. :confused:
Ik heb een Pentium I MMX, 32MB ram en 3GB hd ruimte.
Ik heb ook een pentium I, 32MB ram en 6GB hd ruimte. :)
 
DOS en Freedos zijn command line OSen.

Op een Pentium I systeem draaide ik vroeger 98lite.
 
Ubuntu 8.04 of 8.10 gaat niet lukken. :eek: Die hebben minstens 4GB nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan