Windows 98 2e editie installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

triforce

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2002
Berichten
52
Ik probeer Windows 98 2e editie te installeren. Maar dit wil niet lukken. Elke keer tijdens het installeren geeft ie een foutmelding. Die ziet er dan ongeveer zo uit:
"
SUWIN caused a General Protection Fault in module user.exe at 0019:0544
"

Het is 1 keer gebeurd dat hij op 100% was van het copiëren, maar toen ging ie niet vanzelf opnieuw opstarten. Dus heb ik zit zelf toen gedaan, maar hij ging gewoon naar DOS.

Kan iemand mij helpen.
 
Controlleer of het geheugen er goed inzit, of dat het geheugen niet defect is.

Groetjes,
Bennie
 
Ik heb mijn harde schijf even aan mijn vaders pc gehangen, en zo geprobeerd te inmstalleren. Ook hier kreeg ik dezelfde foutmeldingen. Dus het zal waarschijnlijk aan de harde schijf liggen.
 
Ik heb het met een andere schijf geprobeerd, installeren lukte maar bij het opstarten kreeg ik een melding over GDI.EXE en sloot ie af.
Daarna hebben we ook nog een ghostfile van mijn vader erop gezen, maar toen gaf hij een beschrermings fout.
Daarna nog 1× geprobeerd om te installeren, maar ook toen kregen we de SUWIN fout.
Ik ga nu maar terug naar de man waar we de PC gekocht hebben.
 
Hallo

Wat is de reden v/h herinstalleren ????

Is dit een nieuwe p.c. ????

Peter
 
Hallo

Mits nieuwe p.c. heb je uiteraard garantie .

Een vlugge , eenvoudige test , is uiteraard het r.a.m. geheugen testen d.m.v. "memtest"

Als volgende stap kun je ook nog eens de harde schijf uittesten d.m.v. diag. software harddisk fabrikant .

MAAR ...

Let wel , in beide gevallen , heb je garantie , dus ... kun je net zo goed van den "domme" doen en .... de garantie inroepen .

Het "wissen" v/d harde shijf ...??? onbekende reden.

Zo zal de verkoper alles nog eens "extra" uittesten" , wat die ...uiteraard al v/h begin had behoren te doen...

Peter
 
Ik ga morgen ff bellen met de man waar ik 'm gekocht heb, voor de garantie.
 
Hallo

Okidokie .....

Hou je ons op de hoogte v/d evolutie ....

Peter
 
Heb 'm naar mij oom gebracht en die ging er even naar kijken voordat hij 'm naar de verkoper bracht. Toen vond hij dat de snelheid van mij geheugen op 250 mHz stond i.p.v. 100. Hierna deed hij het eindelijk.

Dan nu maar door met vragen stellen. Als ik opstart staat mijn numlock niet aan, weet iemand hoe ik er voor zorg dat hij al bij het opstarten aan staat?
 
Ik neem aan dat elk BIOS anders is, maar waar moet ik die optoen ongeveer zoek/ hoe kan deze optie heten.
Ik heb in mijn bios gekeken maar ik heb niet iets gevonden waarvan ik dacht dat het over het numlock ging.:confused:
 
Bios Feature Setup

Bootup Numlock :ON
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan