Windows 98 doet raar!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrice

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Berichten
152
Windows 98 doet raar!!!

1.) Als ik in veilige modus wil opstartgen krijg ik de volgende foutmelding....
"fout: HIMEM.sys heeft onbetrouwbaar XMS-geheugen gevonden op adres 0012B5D4 - XMS-stuurprogramma niet geïnstalleerd - druk op ENTER....etc..."

Als ik de ENTER toets heb ingedrukt krijg ik de melding...
"HIMEM.sys ontbreekt.... Druk op ctrl-alt-del."

Hoe kom ik aan het bestand HIMEM.sys?? Staat die op de Windows 98 cd, zo ja, hoe kan ik die vinden????

2.) Reeds eerder heb ik een foutmelding gehad en via Helpmij voorgelegd... de oplossing is nog niet gevonden.

zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=105949

Mijn pc loopt vast als ik via de verkenner naar beeld/mapopties/tab "bestandstypen" ga....

Dit kan ik alleen voorkomen als ik via ctrl-alt-del menu de meeste zaken uitschakel, zoals de audioregeling, de firewall, het anti-virus-programm etc... is er een betere blijvende oplossing?

3.) Ik heb mijn oudere e-mail berichten (outlook express) in een aparte map 'outlook' genaamd, opgeslagen... weet iemand de opdrachtregel waarmee ik deze eml. bestanden kan openen... als ik nu op een eml. bestand druk wordt outlook express geopend, maar niet het desbetreffende e-mail bericht....

Sorry voor de vele vragen, maar is de beste oplossing wellicht het opnieuw installeren van Windows 98 over de bestaande installatie heen???

patrice
 
ha patrice
himem.sys staat op de opstartdiskette van win98
als je die hebt probeer dan eens het bestand te copiëren naar c:windows
als je het bestand niet hebt roep dan even
oh ja
na het overschrijven van himem naar c:windows moet je wel de pc opnieuw starten
suc6
 
Alvast hartelijk bedankt...

Ga jullie tips opvolgen....

jullie horen nog van me...

groet

patrice
 
Weet er iem. nog een oplossing voor onderstaand probleem?

"Mijn pc loopt vast als ik via de verkenner naar beeld/mapopties/tab "bestandstypen" ga....

Dit kan ik alleen voorkomen als ik via ctrl-alt-del menu de meeste zaken uitschakel, zoals de audioregeling, de firewall, het anti-virus-programm etc... is er een betere blijvende oplossing?"

patrice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan