Windows 98 en usb 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamliner

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Ik wil van mijn win98 machine een printserver maken voor in mijn thuis netwerk. Daarom heb ik een USB 2 kaart op het moederbord geprikt. Aansluitend was het de bedoeling om de driver te installeren mbv een cd-rom; echter tot mijn verbazing bleek ik geen cd-rom te zien. Na enig zoekwerk bleek dat de usb kaart de boosdoener was, na verwijderen van de usb kaart bleek mijn cd rom drive weer aanwezig te zijn.
Wat moet ik doen om de usb kaart, die ik straks nodig heb voor mijn printer, te installeren en een zichtbare cd rom drive?

Je kan misschien voordat je de usb kaart erin steekt, de driver van de cd kopieren naar je harde schijf, en dan de kaart erin. In de hoop dat je cdrom speler het zal doen nahet installeren van de driver.

Ik las ergens op internet dat een virusscanner de driveletters kan verwisselen bij het installeren van USB aansluitingen. Dat zou hier dus heel goed een mogelijk conflict tijdens het installeren kunnen zijn. Verwijder eerst de driver, start opnieuw op en schakel de virusscanner voor meerdere sessies uit. Je weet nooit. Verder heb ik nog wat eenvoudige informatie. De detectieprocedure verloopt niet goed bij Windows 98 omdat pas versie 98 Second Edition gegarandeerd werkt met USB poorten. Ik ben benieuwd of je hiervoor kunt upgraden via de Update website van Microsoft. Je hebt in ieder geval heel andere - betere - drivers nodig als je nog een vroege Windows 98 (of 95) hebt. Hierover heb ik geen informatie maar er worden Windows stuurprogramma's mee bedoeld. of je moet overgaan op Windows 98SE. Of zoiets wel mogelijk is hangt af van jou versie. Is het bijvoorbeeld de volledige versie of een OEM. Daarnaast hebben oude computers nog PCI 1.0 en nieuwe kaarten voor USB2 gebruiken vast wel PCI 1.1. Dit zal de installatie zelfs onmogelijk maken. Ook de voeding voor USB 2 is een gekend probleem bij oudere computers. Je krijgt het dan echt niet aan de praat (jij schrijft trouwens niet of de poort niet werkte) Verder zal de USB 2.0 kaart, volgens mij, alleen kunnen werken met de snelheid van USB 1.1 want Windows XP SP2 biedt immers pas ondersteuning voor USB 2.0. Dat zou je moeten zeggen dat je beter een andere kaart had kunnen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan