Windows 98 font probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyGazer

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste mensen,

Nadat mijn vader de fonts heeft verschoven kwam er een probleem tevoorschijn.
Het probleem is de volgende: Een aantal programmas geven een foutmelding en de knoppen rechts boven in waar normaal minimaliseren maximaliseren en het kruisje staan zijn nu ook vervangen door rare tekentjes. Dit is natuurlijk een klein probleem maar dit gaat verder dan alleen hier.
Coreldraw wilt ook niet meer openen als programma zelf en geeft aan dat die geen fonts kan vinden.
Terugplaatsen helpt ook niet.

groetjes,

SkyGazer

De fonts worden voor heel veel dingen gebruikt, zo ook voor die kruisjes etc.
Gewoon die fonts terugplaatsen is niet mogelijk?

Anders, bestaan de Fonts nog op de andere locatie? klik met je rechtermuisknop op een font en klik op installeren

Misschien Chinees of Arabisch als invoertaal gekozen? ;)

Probeer dit eens, zorg dat je de installatie-cd/media klaar staat:

Start, Programma's, Bureau accessoires, Systeemwerkset, Systeeminfo.
Daarin: Extra, Controle systeembestanden.
Daarin: Instellingen, onderaan gewijzigde & verwijderde bestanden aanvinken. (Eventueel reservekopie uitvinken.) Toepassen, OK.
Uitvoeren.

In principe bij elk dialoogvenster alles terug zetten, anders indien niet mogelijk bijwerken.
Na voltooid kan je de gegevens nog even bekijken. Dan herstarten.

Beste,

Dank jullie wel voor de snelle reacties.
Helaas staat er geen installeren wanneer ik rechter muisknop klik op de fonts.
Ook kan ik geen extra en dan systeeminfo vinden.
Ik werk met een windows 98 hier als dat wat helpt :(
En ja ik werk met een chinese winsdows en die letters doen het wel.
Er staat rechtsbovenin waar minimaliseren maximaliseren en sluiten hoort te staatn een 0, 1 en een 0.

groetjes,

Laatst bewerkt:
Tsja, ik spreek nog geen Mandarijn, dus ik kan je niet helpen met de menu-vertaling...

Fonts moeten worden geregistreerd. Ga naar Start<Configuratiescherm<Fonts en Sleep ze daar in. Meestal worden deze automatisch geregistreerd
Wat je ook kan doen is rechtermuis op elke font en dan 'Nieuw lettertype installeren': http://support.microsoft.com/kb/314960

gr,
Maxim

Beste, ik ben naar font map gegaan, via bestand kon ik de fonts vinden. Wanneer ik deze wou installeren stond er een foutmelding dat ik of teveel fonts had of dat de fonts beschadigd waren. Ik heb op dit moment 496 fonts. Ik weet niet de maximaal aantal toegestane fonts zijn maar er kunnen er wel meer bij toch? Ook zijn de fonts een keer verschoven van map ik weet niet of dit uitmaakt? C schijf naar D schijf.

Help!! iemand? :( ik ben er wel achter gekomen dat de fonts WEL werken in de veilige modus maar niet bij normaal opstarten! Misschien dat dit helpt.

Laatst bewerkt:
Lees mijn eerste bericht hier even...

Als je Windows al in de war is & je bovendien ook nog eens "per ungeluk" een Aziatische of complexe (rechts naar links) taal aanzet kan dat gevolgen hebben voor de lay-out.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan