Windows 98 geeft alleen 2 of 1 kleuren weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarsefras

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2008
Hallo!

Ik heb vandaag mijn oude computer weer eens uit de kast gehaald en opnieuw geinstalleerd voor mijn moeder (aangezien ik ga verhuizen en mijn eigen computer meeneem)
Nu ben ik tegen een probleem aangelopen; mijn computer geeft alleen 24 of 16 kleuren weer en niet meer... Terwijl dit vroeger wel zo was.. Dit is heel vervelend aangezien ik bijna niets op internet normaal kan bekijken..

Kan iemand mij helpen??
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Als je nog ergens een CD hebt met de drivers van de videokaart, zou je deze eens opnieuw moeten installeren.

Deze heb ik helaas niet.. Ik heb ook geen idee wat voor videokaart ik heb.. Wat kan ik nog meer doen?

Oh ik zie al wat mijn videokaart is, namelijk standaard PCI grafische adapter..

Wat kan ik nu doen?

Bedankt voor je reactie!

Een PCI grafische adapter zal het niet zijn, want dat geeft Windows altijd aan als de juiste drivers niet zijn geinstalleerd.

Ik heb geen idee waar de grafische kaart zit ? Misschien op het moederbord of het is een apart kaartje.

In het geval van een kaart, haal hem er eens uit en kijk of je een merk en / of typenummer kan vinden.
Zit het op het moederbord geintegreerd, kijk dan even of je enige info over het moederbord kan vinden.

Soms wil het installeren van een programma als everest ook de nodige info geven.

Laatst bewerkt:
Ik heb everest gedownload maar ik heb echt totaal geen verstand van computers dus ik weet niet waar ik moet kijken :(

Ik zie trouwens wel bij devices het volgende staan:
nVIDIA RIVA TNT2 M64 Video Adapter

Kan ik hier verder iets mee doen?

Laatst bewerkt:
Ja, naar de site van Nvidia gaan en daar de juiste driver downloaden.

Ik ben nu op die site maar kan het niet vinden. Mijn scherm knippert continu en ik kan het amper lezen.. (ook op deze site trouwens)

Ik heb ook geen idee wat voor product type of product series ik moet kiezen..

Ik heb het opgelost!
Uiteindelijk heb ik de link voor de driver gevonden via een ander forum via google..

Maar toch ontzettend bedankt voor de reacties en voor jullie hulp.:thumb:

Graag gedaan, ik kon je gisteravond niet verder helpen, omdat ik in m'n bedje lag.
Zet de vraag op dit forum even op opgelost, rechtsonder.

driveragent.com scant je computer en dan kun je je de juiste drivers downloaden.
het kost alleen wel geld (A)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan