Windows 98 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
1.627
Hallo, ik ehb hier een HP Vectra VEi8 P3 550Mhz.

Daarop plakt de Windows 98 sticker en daarom wil ik een volledig legale windows.

Maar 98 installeren is veel moeilijker dan xp.
Du kan iemand mij eens volledig uitleggen hoe je een xp installeert.

Mijn probleem is eigenlijk dat als ik na de tekst(blauw scherm) dus hd al geformateerd. Na de tekst in de setup kom dan kom er een kadertjes van als u HPTS of NFTS geformateerd hebt dat u dan een MS-DOS opstartpartitie moet maken, ik snap er geen bal meer van. Ik heb ooit op een andere pc 98 vlot kunnen installere.

Ik wil dus van 0 beginnen. Ik heb Gpard Live cd waarmee ik kan partitioneren. Ik weet niet of dat nodig is maar ik zou graag terug van nul beginnen.

Danku
 
Ik moet zo even wat andere dingen gaan doen, maar áls het '98 is wat je wil gaan installeren en de schijf / schijven / schijfpartities zijn nú NTFS ingedeeld, dan moet je onderstaande maar even doorlezen, dan gaat er een wereld van Fdisk voor je open......

Klik
 
Ik moet zo even wat andere dingen gaan doen, maar áls het '98 is wat je wil gaan installeren en de schijf / schijven / schijfpartities zijn nú NTFS ingedeeld, dan moet je onderstaande maar even doorlezen, dan gaat er een wereld van Fdisk voor je open......

Klik

Stomme vraag misschien maar waar kan ik fdisk downloaden om op een disketje te zetten?
 
Hier

Kies de bovenste en van het 2e scherm de 10e van boven. (WIN 98 SE OEM)
Dan download je een volledig bootdisk. Stop na het downloaden een lege diskette in de drive en dubbelklik het gedownloade bestand.

Zorg ervoor dat je ALLE partities verwijdert en ga daarna beginnen met het aanmaken van nieuwe partities. (1 mag ook, maar vaak is meerdere partities handiger ) Zorg dat je kiest voor FAT32 indeling.
Nadat ze geformatteerd zijn laat Windows '98 zich probleemloos installeren.
Waar je wél rekening mee moet houden is het feit dat '98 niet zomaar alle drivers zal hebben voor de hardware. Die zul je echt op het w w w bij elkaar moeten gaan sprokkelen (tenzij je ze op fabriekscd hebt bij alle hardware)
 
Laatst bewerkt:
Hier

Kies de bovenste en van het 2e scherm de 10e van boven. (WIN 98 SE OEM)
Dan download je een volledig bootdisk. Stop na het downloaden een lege diskette in de drive en dubbelklik het gedownloade bestand.

Zorg ervoor dat je ALLE partities verwijdert en ga daarna beginnen met het aanmaken van nieuwe partities. (1 mag ook, maar vaak is meerdere partities handiger ) Zorg dat je kiest voor FAT32 indeling.
Nadat ze geformatteerd zijn laat Windows '98 zich probleemloos installeren.
Waar je wél rekening mee moet houden is het feit dat '98 niet zomaar alle drivers zal hebben voor de hardware. Die zul je echt op het w w w bij elkaar moeten gaan sprokkelen (tenzij je ze op fabriekscd hebt bij alle hardware)

Raar, ik heb daarnet dan fdisk gerunt en ik heb alles verwijdert en 1 nieuwe primary partitie aangemaakt en dan start ik op met de opstartdiskette en yp setup
en dan krijg ik een tekst met iets van dat ik HPTS of NFTS indelingen heb dat ik dan een MS-DOS Opstartpartitie moet aanmaken(ik heb een nieuwe partitie met fdisk) die melding heb ik nog al gehad
 
Nee, dan heb je toch iets niet goed gedaan. Áls jij namelijk alle partities verwijdert en één nieuwe aanmaakt, dan zul je toch echt 100% verplicht éérst die partitie moeten formatteren voordat die weer bruikbaar is én omdat je niets schrijft over een format, ben ik bang dat je dus nog niet dáár bent, waar je dacht te zijn.
 
Nee, dan heb je toch iets niet goed gedaan. Áls jij namelijk alle partities verwijdert en één nieuwe aanmaakt, dan zul je toch echt 100% verplicht éérst die partitie moeten formatteren voordat die weer bruikbaar is én omdat je niets schrijft over een format, ben ik bang dat je dus nog niet dáár bent, waar je dacht te zijn.

Ik snap het niet, en op die site die je me gegeven hebt leggen ze het niet zo goed uit.
 
Heb je wel of niet een format moeten doen?

Ik heb net alle partities weg gedaan.
En een nieuwe aangemaakt (pramaire)
en dan ehb ik gereboot en de 98 cd erin gestopt en nu komt er op dat hij aant formateren is, zal wel iets laten weten hoe het verder gaat.
 
Dán gaat het goed komen, ná de format heb je een schijf / schijven die gereed zijn om '98 te "ontvangen".

Wél booten met de 98se disk, anders heb je geen CD rom ter beschikking als je '98 erin doet!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan