windows 98 installeren zonder diskettestation

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
is het mogelijk om windows 98 te installeren zonder een diskettestation? ik heb namelijk een oude pc die ik aan het restaureren ben en heb op ebay een bod aangeboden op een cd-rom speler en een harde schijf heb ik al gewonnen op ebay, maar een diskettestation is moeilijk te vinden en 12.50 euro voor een diskettestation vind ik overdreven vooral omdat ik dit nooit zal gebruiken, als ik dingen op andere pc wil zetten dan gebruik ik wel mp3 speler of cd-rw, maar op die ouwe pc zal dat tog nooit nodig zijn, maar is het nu nodig om een diskettestation te steken in een pc? in niewe pc's zit nogtans geen diskette, hoe kun je dan bij een crash je windows herinstalleren, ik neem aan dat dat moet kunnen

Diskettestations heb ik in overvloed, op internet kun je ze voor een paar euro vinden.

Maar ja dat is mogelijk als je de CD-rom versie van Win 98 hebt.

maar is het dan mogelijk om zonder diskettestation windows 98 second edition te installeren? of eventueel een ander besturingssysteem dat geschikt is voor 550 mhz, 64 megabyte ram en 3.2 gigabyte harde schijf?

Opstarten vanaf de CD-rom

ok, bedankt, das weer wat geld en tijd uitgespaard en tzal ook wat beter zijn voor de pc waarvan het moederbord wat kapot is, beter dus om zo weinig mogelijk aan te sluiten

Geplaatst door skelle
maar is het dan mogelijk om zonder diskettestation windows 98 second edition te installeren? of eventueel een ander besturingssysteem dat geschikt is voor 550 mhz, 64 megabyte ram en 3.2 gigabyte harde schijf?

Windows ME en 2000 passen erop maar ik zou gewoon voor Win 98 gaan, en zoals Tiborv zegt opstarten met het CD-tje,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan