Windows 98 installeren???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenhier

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2003
Hallo,

Ik heb laast een computer gehad met windows 95 erop. Ik heb dus de c geformateerd. Is allemaal goed gegaan. Nu wil ik alleen windows 98 erop installeren. Maar daar heb je een cdrom drive voor nodig, dus die heb ik er ingebouwd zonder dat er een besturingssysteem draaide op me computer. Nu wil ik windows 98 erop gaan zetten. Dus ik doe een opstartdiskette erin. Toen kwam ik in dos terecht. Alleen ik weet nu niet meer hoe ik de installatie moet opstarten.

Maak het je zelf makkelijker, start op vanaf de CD van windows 98

Je kunt het met een windows98 opstart-diskette opstarten met cd-rom onder steuning dan naar de cd-romdrive en setup

CD opstarten??

Dat heb ik ook al geprobeerd. Opstarten met de cd erin. Dan krijg ik heel even een logo van win98 te zien, en dan ga ik weer naar dos. Ik snap er echt niks meer van.

win98

Ik heb die site bekeken, ik weet alleen niet hoe ik nou zo'n opstartdiskette kan maken. Ik zit nu op een computer met xp prof, op die andere zit nu alleen maar dos.

win98

OK, bedankt! ik ga het ffe proberen, er stond alleen win98se, maar ik moet win98 installeren, geen second edition.

Dat maakt niet uit, je kunt met een diskette alle 9* en windows ME installeren.

opstartdiskette

dus als ik die diskette er dan indoe, wat moet ik dan intypen? Ik weet de letterdrive van me cdrom niet.

Kan d: zijn tik een keer dir in en kijk of je setup tegen komt anders gewoon andere drive letter proberen dan zie je het van zelf

HELP!!!!!!!!!!!

Het lukt me echt niet. Ik heb dus die opstartdiskette erin gedaan. Dan wordt er gevraagd of ik met cdrom ondersteuning wil opstarten, heb ik gedaan. Dan kom ik weer in zo'n dos scherm. Ik typ dan dir in, en dan krijg ik de gegevens van me A:/ te zien. Ik heb elke drive letter geprobeerd, maar de installatie start niet op :-(

Hoe moet je eigenlijk van de cd opstarten, ik doe gewoon me cd erin, dan kom ik bij een dos scherm, en dan????

als je op de a-drive staat type je d:
of een andere drive letter dan krijg je d:/
type dan dir en kijk of er setup bij staat staat die in de directorie dan type je setup.exe

De aan houder wint

Laatst bewerkt:
Als je in dos zit staat er nu dus:
a:/

Zet hierachter letter van je cdromspeler vaak:
d:/

Als je nu ook d:/ krijgt te zien i.p.v. a:/
Tik dan in setup.exe

Tijdens het booten moet je goed opletten welke driveletter aan je cdrom speler wordt gegeven. Kan per bootdisk verschillen

????

Ik heb d:/ ingetypt. de A verandert inderdaag in D:/. Maar als ik dan setup.exe intyp, gebeurt er niks.

Dat klopt. D kan het nooit worden aangezien D wordt gebruikt voor diagnostische programma's. Het kan in jouw geval E t/m Z zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan