windows 98 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb je nog steeds de diskette niet goed aangemaakt. Ga achter een pc zitten die werkt en waar het bestand "Computer Setup for Portables"op je harddisk staat en een diskettedrive heeft.

1. Zoek het bestand "Computer Setup for Portables"op je harddisk op wat je hebt gedownload.
2. Stop een floppydisk in de pc.
3. Dubbelklik op het bestand wat op je harddisk staat.
4. Volg de stappen en de diskette wordt aangemaakt.
5. Als hij klaar is haal je de diskette uit de pc en stop je hem in de laptop.
6. Laptop aanzetten en dan zou hij iets moeten gaan down.

Kopieer dus niets zelf op een diskette dat doet het bestand zelf.

Deze stappen kun je herhallen voor het andere bestand "Diagnostics for Windows
"
 
de setup for portables die heb ik bij eerste keer al geinstalleerd en is mee gelukt..

maar die van diagnostics for windows na 6 keer de floppy aan gemaakt te hebben,
niet wil lukken.. geeft de computer aan bij de eerste floppy?????

start MS-DOS....
bat or missing A:\HIMEM.SYS.
error in config.sys line 1

bad or missing a:\ramdrive.sys
error in config.sys line 1
this program cannot be run in dos mode.
bat or missing command interpreter..

sorry..
 
Is Computer Setup for Portables wel gelukt om daarmee op te starten en te installeren ?

Laat die andere maar zitten want dat is voor Windows en hebben we niets aan zover ik nu kan achterhalen. Heb heb even zelf getest en is puur windows software.

Met Computer Setup for Portables zou je zover ik kan achterhalen in iedergeval iets moet kunnen doen.
 
hallo je wilt windows 98 dat kan downlaod eerst een bootdisk hier onder

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
en kies de win98se oem bootdisk

dubbel klik op het bestand dat je gedownload hebt.
plaats een lege diskette in het diskette station
als de diskette klaar is start je computer met die diskette op

kies met cd-rom-ondersteunig en enter
je ziet in het scherm a:\ staan

en typ je in format c: en vraagt of je de harde schijf leeg wilt maken toets dan j of y
en als het formateren klaar is dan typ je in d:\setup enter
en dan start de windows 98 instalatie

Veel sukses:thumb:
 
Laatst bewerkt:
hallo je wilt windows 98 dat kan downlaod eerst een bootdisk hier onder

Even hele topic lezen. Probleem is dat zij de bootdisk al heeft gedowload maar de Pc wil niet starten met de een floppy.
 
Sorry Hoor ik wou allen maar helpen

Dat begreep ik en gaf het daarom in het kort ook voor je weer en vermelde er alleen even bij dat je beter eerst even een topic kunt lezen zodat je ook beter kunt inschatten waar we zitten. Zo voorkom je dat er steeds dezelfde melding weer komen.

Maar je hulp is nog steeds welkom hoor :thumb:
 
Is Computer Setup for Portables wel gelukt om daarmee op te starten en te installeren ?

Laat die andere maar zitten want dat is voor Windows en hebben we niets aan zover ik nu kan achterhalen. Heb heb even zelf getest en is puur windows software.

Met Computer Setup for Portables zou je zover ik kan achterhalen in iedergeval iets moet kunnen doen.

ja,ja hier ben ik weer bolletjegroen

setup kan windows 98 niet op de computer installeren.
vereist een bepaald stuurprogramma/?????:confused:
 
Ik snap er even helemaal niets meer van.

Computer Setup for Portables heeft niets met Win98 te maken. Dit is voor de BIOS.
Win98 kon je niet installeren omdat je aangaf dat de bootdisk niet wilde starten omdat hij niet direct van A: wil starten.


Ik denk dat het beter is als je iemand in je omgeving vraagt die het voor je doet want dit gaat zo niet lukken.
 
nee ik ook niet, ik denk dat we elkaar niet begrijpen.
je vraagt aan mij of je computer setup for portables al geinstalleerd is, ik zeg ja die is geinstalleerd.
je zegt laat die andere maar zitten.maar nu kan ik windows nog niet installeren.
 
Als ik zie staan: ja,ja hier ben ik weer bolletjegroen

Dan kan ik niet begrijpen dat Ja Ja een antwoord is op mij vraag.
Probeer dus even duidelijker te zijn in je reactie. Probeer je te helpen maar is lastig als je weining informatie terugkrijgt.

Dus je PC start dus wel op met een diskette anders zou de computer setup for portables ook niet gelukt zijn.

Met de bootflop opstarten moet dan ook lukken.

En wat bedoel je nu net
setup kan windows 98 niet op de computer installeren.
vereist een bepaald stuurprogramma/?????

het lijkt mij het beste als je even precies aangeeft welke stappen je nu hebt gedaan en waar het precies fout gaat. Ik krijg namelijk het gevoel dat je verder bent dan in dit topic is aangeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan